La professora Karina Gibert rep el Premi Nacional d’Enginyeria Informàtica 2022

El Consell General de Col·legis Professionals d’Enginyeria Informàtica va lliurar, el passat 16 de març a la Reial Acadèmia d’Enginyeria de Madrid, el Premi Nacional d’Enginyeria Informàtica 2022 en la categoria de Divulgació Digital a Karina Gibert, professora del màster en Indústria 4.0 i del postgrau en Direcció de la Transformació Digital de la UPC School. Karina és, a més, catedràtica i directora de l’IDEAI a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i vicedegana del Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya.

Karina Gibert rep aquesta distinció per la seva intensa activitat divulgativa en l’àmbit de l’enginyeria informàtica, la intel·ligència artificial i la promoció de les vocacions femenines en el món tecnològic. Enginyera informàtica per la FIB-UPC, Karina Gibert ha dedicat una part important de la seva carrera a la divulgació de l’enginyeria informàtica en diferents facetes, i en especial en la seva branca d’especialització relacionada amb la ciència de dades i la intel·ligència artificial. A banda dels seus mèrits com a professional, que l’han fet ser la primera titulada de la Facultat d’informàtica de Barcelona que assoleix una posició de catedràtica d’universitat a la UPC, reuneix més de 450 publicacions científiques de caràcter nacional i internacional i ha liderat més de 30 projectes de recerca científica i transferència de tecnologia. El 2017 cofunda el centre de recerca Intelligent Data Science and Artificial Intelligence (IDEAI-UPC), del qual ara n’és directora.

Els Premis Estatals d’Enginyeria Informàtica són guardons entregats pel Consell General de Col·legis Professionals d’Enginyeria en Informàtica a Espanya (CCII), que busquen posar en valor les aportacions de persones, institucions i empreses dins del sector TIC.