La UPC, primera universitat a Espanya i ‘top 100’ mundial en Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és la universitat líder a Espanya en Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica, àmbit en el qual es posiciona en el lloc 21 a Europa i entre les 100 millors del món segons el Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects. Aquest rànquing valora les millors institucions del món en set disciplines acadèmiques de l’Enginyeria.

LogoShangaiEn aquest rànquing, editat per Shanghai Ranking Consultancy, la UPC també encapçala les universitats politècniques de l’Estat en Enginyeria i Ciències del Medi Ambient, i Enginyeria i Ciència dels Materials, i comparteix la primera posició en Enginyeria i Ciències de l’Energia amb la Universitat Politècnica de València (UPV). Els tres indicadors en els que la UPC aconsegueix millor puntuació són l’impacte normalitzat de les citacions (FWCU), les publicacions amb coautoria internacional (IC) i les publicacions amb coautoria empresarial (CC).

Per formar part del rànquing, les institucions havien de disposar d’un número mínim de publicacions científiques durant els darrers cinc anys; en el cas de l’Enginyeria, d’almenys 200, entre articles, ressenyes i actes de congressos, durant el període 2010 al 2014. En aquesta ocasió els editors han utilitzat de referència la base de dades bibliogràfica Scopus, a diferència del rànquing general ARWU (conegut com el rànquing de Xangai), pel qual han utilitzat, en els darrers 13 anys, la Web of Science.