La UPC, líder a l’Estat en el camp de l’Enginyeria i en diferents disciplines, segons l’US News Ranking

Font: Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

En la darrera edició de l’US News Best Global Universities Rankings (US News), la UPC es classifica com la primera de l’Estat en el camp de l’Enginyeria i en les disciplines d’Òptica; Enginyeria Civil; Meteorologia i Ciències Atmosfèriques, i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica. Els Best Global Universities Rankings –coneguts també com a US News–classifiquen, en l’edició 2022-2023 publicada el 25 d’octubre, més de 2.000 universitats de tot el món en l’àmbit global d’institució, i també per camps i disciplines (47 en total). La UPC es classifica al lloc 385 del món en el rànquing per institució, al 160è a Europa i es manté en el 8è lloc al conjunt de l’Estat, liderant les universitats politècniques. En total, la UPC es posiciona en 19 llistes per camps i disciplines, dues més que a l’edició anterior. Segons el rànquing, és la primera de l’Estat en el camp de l’Enginyeria i en les disciplines d’Òptica; Enginyeria Civil; Meteorologia i Ciències Atmosfèriques (única a Espanya), i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, i la segona en Ciències de la Computació.

En l’àmbit internacional, és la 25a millor universitat del món en Òptica i es classifica en el lloc 67è en Enginyeria Civil; en el lloc 80è en Meteorologia i Ciències Atmosfèriques; en el lloc 105 en Ciències de la Computació; en el lloc 142 en Física de la Matèria Condensada i en el lloc 149 en Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica.

Pel que fa a indicadors, la UPC obté les millors posicions globals en reputació de la recerca, a partir de les respostes en l’àmbit regional (a Europa, en el cas de la UPC) en els camps de la Meteorologia i les Ciències Atmosfèriques, en què se situa la primera, i de les Ciències de la Computació, en què és la sisena.

Perfil de la UPC, on els editors publiquen les posicions de la institució, en l’àmbit global, per camps i disciplines i per indicadors.