La UPC, líder mundial en arquitectura i enginyeria civil, segons el rànquing ‘QS by Subject’

Segons el ‘QS World University Rankings by Subject’, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es posiciona en el lloc 22 del món, en el setè europeu i és líder a Espanya en l’àrea d’Arquitectura i Entorn Construït.  És la primera facultat espanyola en aparèixer en aquest rànquing de titulacions mundials. En l’àmbit d’Enginyeria Civil i Estructural, puja del lloc 36 al 35, àrea en la qual se situa també com la desena europea.

QS World ranking SubjectEn l’edició del QS World University Rankings by Subject 2015, publicat el 29 d’abril de 2015, la UPC se situa en l’àmbit mundial entre les 100 primeres institucions en les àrees d’Arquitectura i Entorn Construït (disciplina que s’analitza per primer cop i que no és habitual als rànquings internacionals); Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació; Enginyeria Civil i Estructural; Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica, i Estadística i Investigació Operativa. En totes aquestes disciplines, la UPC lidera la classificació estatal.

El ‘QS World University Rankings by Subject’ posiciona, anualment, les primeres universitats de tot el món a cadascuna dels 36 disciplines que considera, sis més que a la darrera edició. Per tal de que una institució sigui inclosa a l’anàlisi d’una disciplina concreta ha de complir els següents requisits: haver obtingut el llindar mínim exigit a les enquestes d’acadèmics i/o d’ocupadors; superar el límit de cinc anys pel que fa al nombre de documents publicats a les revistes vinculades a la disciplina, i oferir programes de grau i màster d’aquella disciplina.