El director del màster en Enertrònica, Oriol Gomis, presenta els últims projectes de recerca del CITCEA-UPC a la Xina

Entre el passat 2 i 11 d’abril de 2015, l’investigador Agustí Egea i el director del màster en Enertrònica de la UPC School, Oriol Gomis, ambdós membres del CITCEA-UPC, van estar presentant en diferents empreses, centres de recerca i universitats de Beijing ( Xina) els resultats del projecte “Sistemes de Transport Elèctric per a Grans Centrals Eòliques Marines (STEGCEM)”, així com les últimes activitats de recerca i transferència de tecnologia del CITCEA-UPC.

Oriol GomisAl llarg d’aquests dies, es van realitzar diferents seminaris, discussions i presentacions amb enginyers, investigadors i estudiants d’aquestes set institucions de Beijing, referents en recerca i docència en l’àmbit de l’enginyeria elèctrica i les smart grids: C-EPRI Electric Power Engineering Co, College of Information and Electrical Engineering, China Agricultural University, Department of Electrical Engineering, Tsinghua University, HVDC test center State Grid Corporation of China (SGCC), Beijing Institute of Technology, SGRI Smart Grid Research Institute i la North China Electric Power University. El resultat van ser més de 10 trobades professionals, amb un balanç “molt positiu” per als membres del CITCEA-UPC i professors de la UPC.

Oriol GomisEl CITCEA-UPC és un centre de transferència de tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), especialitzat en tot tipus d’aplicacions on sigui necessari el control de l’energia i /o del moviment. En aquest àmbit, les tecnologies desenvolupades són: l’electricitat, l’electrònica de control, l’electrònica de potència, les comunicacions industrials i el control digital amb processadors. Les aplicacions d’aquestes tecnologies abasten des de l’automatització de processos i màquines fins a les energies renovables i la xarxa elèctrica, entre moltes altres.

El CITCEA-UPC és coorganitzador del màster en Enetrónica de la UPC School, un programa de formació que capacita en la planificació, desenvolupament i implementació de projectes de sistemes d’energia, oferint als professionals els coneixements, les metodologies i les eines necessàries per afrontar els reptes tecnològics que implica posar en marxa un un projecte energètic.