La UPC, primera politècnica de l’Estat en el nou QS Europe University Rankings

Segons la primera edició del nou QS Europe University Rankings, la Universitat Politècnica de Catalunya ocupa la posició 129 entre les 688 institucions analitzades i és líder entre les politècniques de l’Estat. Destaca, a més, en els indicadors de sostenibilitat i xarxa internacional de recerca.

Font: Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

S’ha publicat la primera edició del QS World University Ranking: Europe 2024, un rànquing que posiciona les universitats dels països del Consell d’Europa, analitzant 12 indicadors, distribuïts en cinc grans àmbits: recerca, ocupabilitat i resultats, experiència d’aprenentatge, compromís internacional, i sostenibilitat. El rànquing publica els resultats de 688 institucions, 43 de les quals pertanyen al sistema universitari espanyol.

En aquest nou rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) se situa en el lloc 129 d’Europa, en el 8è de l’Estat espanyol i en el 4t en el sistema universitari català. Destaca, a més, com a primera politècnica de l’Estat. Amb aquests resultats, la UPC es posiciona en el 19% de les millors universitats europees.

Pel que fa als indicadors analitzats, la UPC obté les millors puntuacions en sostenibilitat, en què obté 82,1 punts sobre 100, i en xarxa internacional de recerca, amb 78,5 punts.