La UPC rep de nou la qualificació de Campus d’Excel·lència Internacional (CEI)

21 d’octubre de 2010

La UPC ha obtingut la qualificació de Campus d’Excel·lència Internacional (CEI) de la convocatòria del Ministeri d’Educació amb el projecte Campus Energia UPC, Energia per a l’excel·lència, un multicampus centrat en l’àmbit de l’energia que articula el potencial de la Universitat en l’àrea de gestió energètica, i es recolza en els centres de recerca sobre aquest àmbit que hi ha a Barcelona, Castelldefels, Sant Cugat i Terrassa.

Les actuacions previstes, que es calcula es realitzen cap a l’any 2015, ajudaran a reforça 4 línies estratègiques: l’eficiència energètica, la fisió i la fusió nuclear, l’energia intel·ligent i les energies renovables. Més en concret, i pel que fa a recerca i innovació, grups científics duran a terme projectes de gestió intel·ligent de l’energia, es crearà l’Observatori de l’Energia, i es potenciarà la formació, mitjançant la creació de nous màsters Erasmus Mundus i doctorats centrats en l’àmbit de l’energia.

A la iniciativa s’hi han adherit com a aliats estratègics 45 entitats en total, entre les que es troba l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) i el Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (CIEMAT), i altres entitats com Generalitat de Catalunya, l’Institut Català d’Energia, ajuntaments com el de Terrassa, Castelldefels, Sant Cugat, Barcelona i Berga, així com empreses de referència com Alstom, Abengoa Solar, Seat, Gas Natural Fenosa, Abertis o Vestas.

El passat curs, la UPC va ser, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB), la universitat que va aconseguir el primer lloc d’aquesta convocatòria pel projecte Barcelona Knowledge Campus (BKC). En la present convocatòria 2010, les dues universitats han aconseguit un finançament per valor de 2,2 milions d’euros per tal de donar continuïtat a les activitats previstes en aquest projecte.■