L’equip docent del màster en Arquitectura i Medi Ambient participa al festival Lluèrnia

La directora acadèmica del màster en Arquitectura i Medi Ambient: Espai Urbà, Llum i Integració d’Energies a l’Arquitectura de la UPC School, Helena Coch, i un grup de professors del màster han participat en el festival Lluèrnia, que va tenir lloc a Olot el passat 9 de novembre.

El grup AIEM – Arquitectura, Energia i Medi Ambient, del qual forma part l’equip docent del màster, va participar en el festival amb dues intervencions:

Vulcanescències – A la zona volcànica de la Garrotxa, epicentre de festival, trobem gèrmens, llavors i embrions procedents del subsòl, en la seva forma primària, en plena incandescència. Després d’anys d’investigació ha quedat demostrat que del foc de centre de la terra surt el germen de diversos elements i al festival vam poder comprovar que determinats productes, com llegums, tubercles i algunes fruites provenen, precisament, de les erupcions volcàniques. Pots consultar més fotos de Vulcanescències al web de l’AIEM.

LluerniaTaxis a l’infern – Degudament acreditats, aquests taxis recollien als assistents i els portaven directament fins a l’infern o fins a un altre punt de la població. Tenien preferència persones grans o amb mobilitat reduïda. Xòfer i ajudants (hostesses o lacais) anaven vestits de dimonis, amb banyes lluminoses. Els ajudants podien baixar del taxi per convidar persones a pujar i també per fotografiar-se amb els assistents al festival.

Lluèrnia és un festival d’instal·lacions efímeres que se celebra a Olot, i que té com a protagonistes el foc i la llum. És una festa participativa que evoca els orígens volcànics de l’entorn natural d’Olot i la Garrotxa. Artistes visuals, arquitectes, il·luminadors, escenògrafs, fotògrafs, alumnes d’escoles d’art i disseny, associacions i públic en general participen en el seu intens programa d’intervencions i activitats.