L’exposició “Habitar el present” viatja a les ciutats colombianes de Medellín i Bogotá

L’ambaixada d’Espanya i Urbman Centre d’Estudis Urbans i Ambientals de la Universitat EAFIT, (Escola d’Administració, Finances i Tecnologia) presenten aquesta exposició, dirigida per la codirectora acadèmica del màster en Laboratori de l’Habitatge del s.XXI de la UPC School i sotsdirectora de l’ETSAB, Zaida Muxí. La sessió inaugural es realitzarà divendres 17 de febrer, a les 6.30h, a l’auditori 103 – bloc 38 de la Universitat EAFIT.

Després l’exposició viatjarà a la capital colombiana, Bogotá, on romandrà del 22 de març al 20 d’abril de 2012. En concret es podrà visitar al Museu d’Arquitectura Leopoldo Rother, amb la col·laboració de la Universitat Nacional de Colòmbia (UNAL).

La mostra vol ser un exemple panoràmic dels canvis que s’han viscut en relació al model d’habitatge a Espanya i vol convidar a veure quins reptes de futur té en aquest àmbit, en base a una selecció de projectes que són referència en l’ús idoni d’aquests nous eixos: societat, ciutat, tecnologia i recursos.  L’obra no tracta d’oferir solucions definitives, sinó que és més aviat una invitació a fer una reflexió crítica sobre el model actual.