L’U-Ranking 2017 situa la UPC com la 1a universitat estatal en innovació i desenvolupament tecnològic

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es consolida com la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic, segons l’edició de 2017 de l’U-Ranking. Així mateix, es manté com la segona universitat estatal a escala global i escala posicions entre les tres primeres en docència i recerca.

UPCEn l’edició 2017 de l’U-Ranking sobre productivitat del sistema universitari espanyol, que s’ha fet públic l’1 de juny a Madrid, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) es manté, pel que fa al rendiment, com la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic i com la segona, a escala global, del sistema universitari estatal, liderat per la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Quant a docència, la UPC millora el rang respecte l’edició anterior i passa a situar-se en segon lloc, juntament amb la Universitat Carlos III, la Pontifícia de Comillas, la Pompeu Fabra i la Ramon Llull, només per darrera de la de Mondragón.

Per que fa a recerca, la UPC també puja un rang i es col·loca en el tercer lloc, en aquest cas amb l’Autònoma de Madrid.

L’U-Ranking és un sistema d’indicadors de resultats i productivitat de les universitats estatals elaborat conjuntament per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie). Aquest rànquing analitza 61 universitats espanyoles, que representen més del 70% del sistema universitari. Inclou 48 universitats públiques i les 13 universitats privades que ofereixen informació adequada per al càlcul dels indicadors.