Mariona Genís, coordinadora del postgrau en Restauració Arquitectònica, col·lidera la rehabilitació de l’Institut Verdaguer

En aquesta darrera edició del festival d’arquitectura 48H Open House Barcelona, l’Institut Verdaguer va ser un dels edificis seleccionats per ser visitats, obrint les portes al públic després de 5 anys d’obres de restauració de les façanes. Aquest projecte de rehabilitació, el client del qual és Institut Municipal de Paisatge Urbà (IMPU), ha estat coliderat per Mariona Genís, coordinadora acadèmica del postgrau en Restauració i Rehabilitació del Patrimoni Arquitectònic. Anàlisi i Projecte de la UPC School.

L’Institut Municipal del Paisatge Urbà de Barcelona ha impulsat el Pla Director de l’Institut Verdaguer, situat al bell mig del Parc de la Ciutadella, per preservar l’edifici, d’un alt valor patrimonial. Aquest projecte, capitanejat per Mariona Genís i Jordi Planelles, busca tornar l’edifici a l’esplendor de la seva època, el 1888, quan va servir de palau reial. Tot i això, en els seus gairebé 300 anys d’història ha allotjat multitud d’usos: palau del governador, institut-escola de la Segona República o parc de bombers.

Arran de la rehabilitació de les façanes i la seva importància en el patrimoni arquitectònic de la ciutat, el mes d’octubre passat a Barcelona va ser seleccionat per participar en la 14a edició del 48H Open House Barcelona, una cita anual oberta a què tota la ciutadania visiti els edificis emblemàtics de la ciutat que normalment no estan oberts al públic.

El postgrau en Restauració i Rehabilitació del Patrimoni Arquitectònic. Anàlisi i Projecte és una oportunitat única per formar-se al costat dels professionals que participen directament en els projectes de restauració i rehabilitació dels edificis més destacats del nostre patrimoni arquitectònic.