Mònica Aragüés coordina un projecte europeu d’intel·ligència artificial aplicada al sector energètic

Mònica Aragüés, directora acadèmica del màster en Smart Energy, coordina el projecte europeu BD4OPEM, finançat per la UE amb 8 milions d’euros través del programa de recerca i innovació Horizon 2020. L’objectiu del projecte és impulsar solucions innovadores en big data i intel·ligència artificial per millorar la gestió de les xarxes elèctriques.

MonicaAraguesEl projecte desenvoluparà una plataforma, allotjada al núvol (analytic toolbox), que integrarà serveis basats en intel·ligència artificial per millorar el monitoratge, l’operació, el manteniment i la planificació de les xarxes elèctriques de distribució. L’estratègia del projecte BD4OPEM és compartir i extreure més valor de les dades disponibles proporcionant noves solucions basades en intel·ligència artificial per millorar la gestió de les xarxes elèctriques.

El projecte tindrà una durada de tres anys i mig i compta amb la participació d’un consorci constituït per diferents entitats entre les quals s’inclouen, a més de la UPC, la distribuïdora catalana Estabanell Energia, Atos Research and Innovation, Elektro Celje, Intracom Telecom, Jozef Stefan Institute, Nuvve, Osmangazi Electric Distribution, Odit-e, Sustainable Innovation, Vrije Universiteit Brussel i We Plus.

La coordinació recaurà sobre Mònica Aragüés Peñalba, professora del Departament d’Enginyeria Elèctrica i investigadora del Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA-UPC) de la Universitat Politècnica de Catalunya i també directora acadèmica del màster en Smart Energy de la UPC School.