Nou postgrau en Tecnologies 5G, amb Mobile World Capital Barcelona com a soci estratègic

El 15 de febrer, i en modalitat completament virtual, la UPC School posarà en marxa el nou postgrau en 5G: Tecnologies, Serveis i Models de Negoci, una aposta per formar els professionals que lideraran la revolució digital 5G, la nova tecnologia de xarxa que canviarà el futur de les comunicacions i possibilitarà la creació de noves oportunitats de negoci. L’objectiu del postgrau és proporcionar una visió àmplia de les xarxes mòbils 5G, dels seus àmbits d’aplicació i dels nous models de negoci, de la mà de la universitat líder en innovació, la UPC, i un equip docent connectat a les necessitats tecnològiques reals de la indústria i els serveis.

El desplegament del 5G suposarà una autèntica revolució tecnològica, ja que està dissenyat per augmentar considerablement la velocitat de connexió, reduir la latència i multiplicar exponencialment el nombre de dispositius connectats. És per això que un dels entorns que es veurà impactat més directament és l’entorn industrial i de la internet de les coses, que es desplegarà de forma massiva. Més enllà d’això, les xarxes 5G venen a atendre també la necessitat d’ampliar l’entorn de negoci a les anomenades indústries verticals: des de l’àmbit de la salut, el vehicle connectat, els media fins als entorns d’entreteniment, entre d’altres.

La Fundació Mobile Word Capital Barcelona, amb l’objectiu d’impulsar una formació d’excel·lència en el sector digital, se suma a aquesta la nova aposta formativa com a soci estratègic. El postgrau està inclòs també a la convocatòria d’ajuts Employment Help adreçada a professionals a l’atur o amb rendes baixes.

El postgrau en 5G: Tecnologies, Serveis i Models de Negoci està impulsat per i2CAT, centre de recerca punter que explora el desenvolupament tecnològic de la Internet del futur per transferir-ne els nous avenços al sector industrial i a la societat. El postgrau inclou un seminari industrial amb molts dels col·laboradors de Fundació i2CAT, que aportaran experiències i casos pràctics per acostar els participants a la indústria.

La direcció acadèmica del postgrau recau en Sergi Figuerola, doctor enginyer en Telecomunicacions per la UPC, Chief Technology and Innovation Officer a la Fundació i2CAT i Chief Technology Officer a 5G Barcelona Alliance, i en Josep Oriol Sallent, catedràtic de la UPC i expert en el camp dels sistemes de comunicació mòbils, especialment en planificació i gestió de xarxes 5G.

La UPC ha tingut una posició activa en el procés de gestació dels sistemes 5G, amb la participació en projectes de recerca tant d’àmbit nacional com internacional per part dels grups d’investigació associats a les tecnologies 5G, que van des dels aspectes de la capa física i processament de senyal fins a elements de xarxa i la seva gestió. A més a més, la UPC, juntament amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Mobile World Capital Barcelona, la Fundació i2CAT, el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC) i Atos, integren la iniciativa 5GBarcelona, que busca convertir la ciutat i Catalunya en un dels hubs d’innovació digital europeus en l’àmbit del 5G.

El postgrau va dirigit a professionals que tinguin formació de base en enginyeria de telecomunicació o informàtica, o bé professionals altres àmbits d’enginyeria que disposin de coneixements previs en programació i comunicacions. L’objectiu és capacitar-los per integrar-se posteriorment en els diferents ecosistemes, ja que el 5G impactarà en àmbits molt diversos que van des de les empreses de telecomunicacions, els fabricants d’equips de telecomunicació o els operadors, fins a altres sectors com la salut, l’agricultura o la mobilitat.