Nova techtúlia sobre sistemes d’informació geogràfica i dades obertes

La UPC School, amb la col·laboració de Tertúlia Digital, presenta la setena Techtúlia Digital Barcelona, ​​un espai de debat que aquesta vegada es va centrar en la importància dels sistemes d’informació geogràfica, que permeten als ciutadans, empreses i administracions públiques disposar de dades geolocalitzables per a la presa de decisions en l’àmbit territorial, urbà o mediambiental.

En aquesta sessió, que pots consultar en vídeo, comptem amb la participació de Pilar García Almirall, codirectora del màster en Sistemes d’Informació Geogràfica (SIG) de la UPC School, Ferran Farriol, responsable de Gestió de Projectes en el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) i Marga Bonmatí, responsable de Sistemes i TIC a l’Ajuntament de El Prat de Llobregat. Els tres van debatre sobre què impliquen els sistemes d’informació geogràfica i les dades obertes com a eina de transparència i eficàcia davant del ciutadà. Van explicar en aquesta tertúlia què implica disposar i gestionar, amb una base metodològica, informació georeferenciable, que uneix la respresentació gràfica en un mapa amb una base de dades. Els sistemes d’informació geogràfica són un dels elements de suport fonamentals per a la presa de decisions estratègica de moltes disciplines, que van des de l’anàlisi territorial, a la gestió de recursos naturals, la logística o la investigació de mercats, entre altres.

player_techtuliaSIG
La UPC School i Tertúlia Digital col·laboren amb l’espai Techtulia Digital Barcelona, ​​un cicle de tertúlies de periodicitat mensual sobre temes d’interès en tecnologia, enginyeria i innovació. Es reuneix en una mateixa tertúlia a tres persones relacionades, des de diferents visions, amb la temàtica proposada. Les sessions de debat estan moderades pel comunicador Tomàs Cascante.