OTEM2000, un grup d’enginyers i alumnes del Project Management Industrial i de Serveis desenvolupen un innovador projecte sobre ciutats sostenibles

Un grup d’enginyers i d’alumnes de l’edició 10-11 del màster en Project Management Industrial i de Serveis, format per Javier Martínez, Carlos Romero, Nancy Cárdenas i Antoni Ortí, han dut a terme una iniciativa col·lectiva sobre desenvolupament urbà sostenible. Sota el nom d’OTEM2000 (sigles del nom Original Tecnologies Engineering Management) aquest grup de joves ha desenvolupat un projecte final de màster amb el qual enceten l’estudi de viabilitat de noves tecnologies que permeten generar electricitat a partir de l’energia que emeten diferents superfícies de mobilitat.

En aquest projecte no es planteja, de partida, l’eliminació dels vehicles actuals, sinó que va més enllà: proposa la instal·lació de nous equips i sistemes col·locats estratègicament en diferents tipus de vies: carreteres, vies de trens i voreres, mitjançant els quals s’aprofitarà l’energia cinètica del pas de persones i de vehicles per generar electricitat en el punt de consum. Aquest projecte planteja la possibilitat de transformar les ciutats en grans centres de generació enèrgica, reduint la dependència respecte a l’energia nuclear o tèrmica i caminar cap a un nou model de autosuficiència. Aquest projecte voldria implicar al sector industrial, a les administracions locals, als aeroports i ports marítims per tal de contribuir en el desenvolupament sostenible.

Actualment, són exemples d’aquestes tecnologies les carreteres i voreres cinètiques, carreteres solars (tecnologia no madura i en fase de test), rampes i vies de tren Motion Power. Sistemes de generació innovadors, en plena era de desenvolupament, que estan despertant gran interès com a alternativa a la generació tradicional d’electricitat pel seu valor com a energia neta i sostenible.