MY_TECH_SPACE

Entrar
Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Conferència "Lean Healthcare. Com el Lean pot aplicar-se ...
Data: 23-02-2017
Horari: 19:30 a 20:30
Lloc: EPSEM - Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (Av. de les Bases de Manresa 61, Manresa)

El proper dijous 23 de febrer de 2017, a les 19:30h, tindrà lloc a l’ Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa – EPSEM (Av. de les Bases de Manresa 61, Manresa) la conferència: "Lean Healthcare. Com el Lean pot aplicar-se a organitzacions sanitàries", a càrrec de Cristina Fontcuberta.

Actualment existeixen molts exemples que demostren que l’aplicació del model Lean al sector sanitari té efectes molt positius. En les darreres dècades, centenars d’organitzacions sanitàries dels Estats Units i Canadà han aplicat el Lean Healthcare als seus processos. A Catalunya, concretament, els darrers 6 anys han estat claus en el desenvolupament de l’aplicació de lean en alguns hospitals i centres sociosanitaris, aconseguint professionals implicats i entusiasmats i, per tant, resultats excel·lents.

L’aplicació del Lean en àrees com, per exemple, urgències, quiròfans, plantes d’hospitalització, laboratoris, magatzems o servei de cuina, permet augmentar la flexibilitat davant de variacions de demanda, permet oferir més velocitat de resposta i lliurar exactament allò que necessiten els pacients sense problemes ni retards. A llarg termini, a través del Lean Healthcare s’aconsegueix alliberar capacitat i, per tant, entregar més serveis i més valor amb els mateixos recursos. Així doncs, el Lean Healthcare permetrà fer un “zoom” als processos de l’atenció sanitària i dur a terme una microgestió focalitzada en el “com” estan organitzats, amb l’objectiu d’optimitzar-los i, alhora, d'augmentar la satisfacció de professionals, gestors i pacients.

La ponent

Cristina Fontcuberta és enginyera industrial per l'IQS, màster en Gestió Sanitària per la UIC i postgrau en Lean Management per la UPC. Professora associada a la UPC. Part de la seva formació va ser en el Beth Israel Deaconess Medical Center a Boston, apadrinada per la Lean Enterprise Institute. Cristina ha desenvolupat Lean Management en més de 10 hospitals diferents en els últims anys, així com en empreses de diferents sectors, principalment serveis i sanitat. Cristina va participar en la transformació Lean al Consorci Sanitari del Garraf. Aquesta transformació va ser reconeguda com una de les tres transformacions més destacades de l'any 2014 a nivell mundial. Ha participat com a autora i coautora de diverses publicacions de Lean Sanitat.

Abans de la conferència, a les 18:30h, es realitzarà la sessió informativa del postgrau en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials. Informa-te’n!