Feasibility of Real Estate and Urban Promotions

Lifelong learning course. Online.

Management & Faculty

This lifelong learning course is also part of the training track for the master's degree European Master on Real Estate Valuation and the postgraduate course Feasibility of Plans and Projects Urban and Real Estate.

Academic management

• Roca Cladera, Josep
    Doctor in Architecture, UPC Professor. Director of the UPC Centre for Land Valuation Policy. The director of the Doctorate in Urban and Architectural Management and Valuation, which is unique in its kind in Spain as it combines the economic, legal, social and environmental processes involved in town and regional planning. He has written numerous articles related to the real estate economy, the analysis of territorial structures and the city. His most outstanding books focus on the theoretical analysis of the formation of land value and the practical application of valuation methods. Professor Roca is a leading figure in the Spanish and international sphere in the field of valuations, and especially those related to urban management processes. He has been a pioneer in Spain in teaching valuations at graduate level since from the appearance of master's degree courses in the early 1980s.

Academic coordination

• Marmolejo Duarte, Carlos
    REV. Dr. Arquitecto, Máster en Asesoría Inmobiliaria, Profesor Titular de la UPC. Investigador del Centro de Política de Suelo y Valoraciones, responsable de redacción de la Revista ACE: Arquitectura, Ciudad y Entorno. Sus temáticas centrales de investigación se centran en el análisis de las preferencias de los usuarios de proyectos urbanos e inmobiliarios en el contexto del diseño y promoción de proyectos de ese tipo; también en el análisis del impacto de las externalidades ambientales sobre los valores urbanos. El estudio de nuevos métodos de delimitación de submercados inmobiliarios y el impacto de la estructura urbana sobre los valores urbanos forman parte también de su interés que se traduce en una amplia colección de publicaciones. Es miembro del Recognition Committee del The European Group of Valuers Associations, y del Comité de Acceso y Evaluación de Asociación Española de Valoración Inmobiliaria y Urbanística.

Teaching staff

• Marmolejo Duarte, Carlos
  • Roca Cladera, Josep
Start admission
Information form
Send

Credits:
(48 teaching hours)

Start date:
Start date:May 2019 End date:July 2019

Registration fee:

Language of instruction:
Spanish

Registration open until the beginning of the course or until end of vacancies.

Print course details