El Campus UPC de Castelldefels, seu de la 2a edició de BCN Air Sim Meeting

L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) al Campus de la UPC acollirà el 5 i 6 d’octubre la segona edició del BCN AirSim Meeting. El certamen vol difondre la cultura aeronàutica i convertir-se en un referent del sector a Europa. Amb prop d’una vintena de patrocinadors inscrits, el doble de l’any passat, els organitzadors preveuen rebre enguany unes 3.000 persones, entre professionals i aficionats.

El certamen està organitzat, entre d’altres, per l’Associació d’Estudiants Aeronàutics de Catalunya (AEAC) i l’associació d’aficionats Spotters Barcelona-El Prat i ja compta amb més d’una quinzena d’empreses del sector. La previsió, però, és arribar a la vintena, entre firmes catalanes i espanyoles, el doble que l’any passat.

AirSim Meeting 2013 inclou una quinzena d’activitats, entre les quals es troben activitats de simulació aèria, aeromodelisme, l’spotting (fusió d’aviació i fotografia), taules rodones al voltant dels reptes del sector o pràctiques de simulació de vols, entre altres temes de la industria aeronàutica.

L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) acull la tercera edició del Màster en Navegació Aèria i Aeroports de la UPC School, un programa desenvolupat conjuntament amb les societats Aèrea Inversions Aeronàutiques i ANA Solutions que té com a objectiu formar controladors aèris amb llicència comunitària que puguin treballar en un ampli mercat laboral internacional.

La UPC és l’única organització de formació de controladors de trànsit aeri a Espanya que integra tots aquest elements: formació en anglès, instructors experts internacionals permanents, estructura organitzativa pròpia fixa, campus universitari amb biblioteca, residència, càtering, laboratoris i altres instal·lacions.