300 persones assisteixen a l’Open Talent de David Crane, creador de Pitfall!, en el marc de presentació de projectes del màster en Disseny i Creació de Videojocs

El sector dels videojocs a Espanya està cridat a ser un dels sectors clau en el context actual: Espanya ja és el quart mercat europeu i el sisè en el món en consum de videojocs, amb una facturació aproximada Al 2011 de 2.000.000 milions d’euros. En aquesta indústria s’engloben diferents perfils professionals que s’han d’adaptar als continus reptes d’aquest sector, un dels més dinàmics en l’economia productiva mundial. La UPC forma des de fa 10 edicions als futurs professionals d’aquesta indústria, dissenyadors i programadors de videojocs, animació i art digital, que aquest any han presentat els seus projectes de final de màster davant d’un convidat d’excepció: David Crane, un dels desenvolupadors de videojocs més exitosos de tots els temps.

Crane va exposar en la conferència “Learning from the History of Video Games” consells, lliçons practiques i la visió de context privilegiada que li dóna haver estat una de les personalitats més destacades en desenvolupament de videojocs i el seu model negoci: fou el creador del llegendari títol Pitfall!, el segon videojoc fet per la videoconsola Atari 2600 més venut, amb més de 4 milions de còpies venudes, només darrere de Pac-Man. Nomenat videojoc de l’any el 1982 i que es va mantenir en el primer lloc en les llistes de Billboard durant 64 setmanes seguides. L’empresa que va fundar, Activision, va representar a mitjans dels 80 la tercera part del volum de negoci en videojocs. Al llarg de tota la seva trajectòria, ha rebut desenes de premis de la indústria del videojoc, com el Designer of the Year, el Parent ‘s Choice o, l’any 2003, el prestigiós Game Developers Choice Award per la seva contribució a la indústria.

Presentació dels projectes 11-12 del màster en Videojocs

En aquest acte es van presentar els projectes finals que els alumnes del màster en Disseny i Creació de Videojocs de la UPC School han realitzat en l’última edició del programa, durant el passat curs acadèmic 2011-2012.

Els projectes presentats van ser:

• Trapped in Time
  • Brave, the last turtle