El CPSV-UPC, coorganitzador del màster en Planificació Urbana i Sostenibilitat, dóna assessorament tècnic a la sèrie de TV ‘La Catedral del Mar’

El Centre de Política del Sòl i Valoracions de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que dirigeix Josep Roca, director del màster en Planificació Urbana i Sostenibilitat de la UPC School, participa en les tasques d’assessorament, suport tècnic i documentació del rodatge de la sèrie de televisió La Catedral del Mar, ambientada al segle XIV, per tal que es pugui dur a terme amb tot el rigor històric i científic possible.

CatedralMarL’equip d’investigadors del CPSV ha facilitat a la productora els documents, la bibliografia i els coneixements que poden aportar el màxim de rigor històric i científic a l’obra audiovisual. A més a més, mitjançant la tècnica de l’escàner làser terrestre, han realitzat un model 3D d’alta precisió de la porta principal i la lateral de l’església de Santa Maria del Mar, com una malla poligonal, que servirà per muntar l’escenografia.

La sèrie audiovisual La Catedral del Mar és una adaptació televisiva de la novel·la homònima d’Ildefonso Falcones. L’església de Santa Maria del Mar i la Barcelona medieval són alguns dels escenaris principals d’aquesta producció d’Antena3 Series.

El Centre de Política del Sòl i Valoracions de la UPC, amb seu a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), és un centre específic de recerca multidisciplinari en els àmbits de la política de sòl, la gestió i administració de l’urbanisme, la valoració immobiliària i urbana, les tècniques de sistemes d’informació geogràfica en l’anàlisi espacial de les estructures urbanes, la modelització virtual de l’arquitectura de la ciutat, així com l’anàlisi de la qualitat de vida urbana.