Alumnes de la UPC School participen al festival Llum Bcn 2020

Alumnes del màster en Lighting Design i del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School han estat alguns dels protagonistes de les intervencions lumíniques de la darrera edició del Festival Llum Bcn. Aquest festival sorprèn cada any amb les creacions d’artistes prestigiosos i també de joves talents que transformen la fisonomia de Barcelona amb el llenguatge de la llum. El festival es realitza al Poblenou, un barri amb una gran herència industrial que actualment viu un intens procés de transformació urbanística, tecnològica i social.

Organitzat per l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), una de les característiques distintives de Llum Bcn és la implicació d’alumnes i professors de les escoles d’arquitectura, art i disseny de la ciutat, que són els responsables de les instal·lacions. Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais i del màster en Lighting Design de la UPC School han consolidat la seva participació habitual al festival amb dues propostes.

ImpulsumIMPULSUM. Alumnes del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica.

Ubicació: Plaça de Dolors Piera

A l’escenari dels horts urbans, Impulsum representava el diàleg entre la natura i la contaminació que provoquem els humans. Una combinació de ritmes i colors per involucrar l’espectador i despertar la consciència de cada individu. Un mar d’ampolles de plàstic ofegava la naturalesa incipient dels horts urbans i reprimia el creixement natural d’unes plantes que volem fer créixer intencionadament, però que es troben amb l’impediment d’una realitat que intentem ignorar. Patrocinadors: iGuzzini, LUTRON i VIBIA.

Vídeo del Projecte IMPULSUM:

Impulsum

ElPatiMontserratEL PATI DE LA MONTSERRAT. Alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais.

Ubicació: Plaça de Montserrat Casals

El pati de la Montserrat buscava la revitalització d’aquest espai, tot integrant la llum a una dinàmica de joc. Uns gronxadors lluminosos activats pels usuaris i usuàries creaven una sèrie de textures lumíniques i encenien les línies de llum que s’estenien en ramificacions sobre la plaça, un fet que converteix el joc en el vehicle per al reconeixement i la identificació de l’espai. Una instal·lació que convidava la ciutadania a fer de la plaça un punt de reunió. Menció Especial Llum BCN 2020.

El Festival Llum Bcn és una oportunitat única d’aprenentatge per als alumnes, ja que poden realitzar un projecte real i experimentar la forma d’interacció del públic amb la seva proposta.

Felicitats a tots!