La UPC, en el ‘top 25’ del món en Arquitectura i en Enginyeria Civil, i entre les 100 millors en el camp de l’Enginyeria i Tecnologia

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) escala posicions en la nova edició del rànquing QS World University Rankings (WUR) by Subject i se situa en el lloc 21 del món en la disciplina d’Arquitectura (pujant 8 posicions) i en el camp de l’Enginyeria i Tecnologia, passant del lloc 85 en l’edició 2019 del rànquing al lloc 76 d’enguany. La Universitat també se situa entre les 25 millors universitats del món en la disciplina d’Enginyeria Civil i Estructural, mantenint-se en el lloc 23 del món.

UPCLa UPC, en l’edició 2020 del rànquing QS World University Rankings (WUR) by Subject, se situa en el ‘top 25’ del món en Arquitectura –en què escala 8 posicions respecte a l’edició 2019 del rànquing i se situa en el lloc 21 del món– i en Enginyeria Civil, on es manté en el lloc 23. En aquestes dues disciplines es consolida com a líder de l’Estat.

La Universitat també puja posicions en el camp de l’Enginyeria i Tecnologia, en què escala 9 llocs i se situa en el 76è del món (85 en l’edició 2019) i es manté com a primera de l’Estat. Es col·loca també entre les 100 millors del món (rang 51-100) en altres quatre disciplines: Art i Disseny; Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica; Ciències de la Computació, i Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica. La UPC lidera també en solitari el sistema universitari espanyol en Ciències de la Computació i el co-lidera en Art i Disseny (1-2), Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (1-2), Matemàtiques (1-5) i Ciència dels Materials (1-6). En aquesta darrera disciplina se situa entre les 200 millors del món (rang 151-200).

En les disciplines de Ciències del Medi Ambient, Matemàtiques, i Estadística i Investigació Operativa, la UPC se situa en el rang 101-150 de les millors universitats. També obté posicions destacades en Enginyeria Química (rang 151-200), en Agricultura i en Administració d’Empreses (ambdues en el rang 251-300) i en Física i Astronomia (rang 301-350). En Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica, la UPC se situa, a més, com a segona universitat de l’Estat, en el rang 2-3 en Ciències del Medi Ambient i en el 2-4 en Estadística. La Universitat també es posiciona en el camp de Ciències Naturals (en el lloc 287 del món), en el d’Arts i Humanitats (359 del món) i en el de Ciències Socials (386 del món).

El QS World University Rankings by Subject 2020, editat per QS Quacqarelli Symonds, analitza quatre indicadors, dos centrats en la recerca (Cites per document i H-Index) i dos en la reputació de les institucions, tant entre els acadèmics d’altres institucions, com des de la percepció dels ocupadors.

Font: Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)