Benjamín Suárez, nou director de la Fundació Politècnica de Catalunya

El catedràtic de la UPC Benjamín Suárez, doctor enginyer de Camins, Canals i Ports, i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), és el nou director de la Fundació Politècnica de Catalunya (FPC).
Benjamín SuárezVinculat al Departament de Resistència dels Materials i Estructures en Enginyeria i investigador del Grup de Mecànica Computacional en Medis Continus de la UPC, Benjamín Suárez va ser director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) entre els anys 1994 i 1997. Així mateix, va ser vicerector d’Ordenació Acadèmica el període 2002-2003. Ha estat comissionat per a la integració dels estudis de la UPC a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), i ha coordinat el programa de Convergència Europea de l’ANECA (llibres blancs dels estudis de grau) i el Foro Español Ciencia e Ingeniería de los Servicios (SSME).

Ha publicat articles científics a revistes nacionals i internacionals de referència com ara Engineering Computations, Computers and Structures o Computational Mechanics, entre d’altres.

El nou director de l’FPC ha dirigit i participat en projectes internacionals d’assessoria pedagògica, així com de formació contínua i de personal acadèmic, directiu i administratiu a la Universitat de la Plata, a Argentina. També ha format part del redisseny curricular en competències en titulacions d’enginyeria a la Universitat Austral de Xile. Ha rebut la Medalla al Mèrit Professional del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Madrid, el 2010.

Benjamín Suárez, nou director de l’FPC, va publicar el passat 24 de febrer l’article “Alguna cosa más que reformas” a La Vanguardia, on analitza els reptes de la formació universitària i el seu paper vers les noves necessitats de la ciutadania.