El creixement de la indústria dels videojocs

Segons l’estudi publicat recentment per la DEV (Asociación Española de Empresas Desarrolladoras de Videojuegos y Software de Entretenimiento) s’estima que fins el 2017 es dupliquin els llocs de treball a la indústria i es creïn 5.200 vacants més. L’estudi, que porta per nom el Libro Blanco del Desarrollo Español de los Videojuegos, també exposa que el sector tindrà un creixement anual d’un 23,7% en els propers anys, fins a arribar als 723 milions d’euros de volum de negoci l’any 2017.

Les dades parlen per sí soles i és que el sector dels videojocs comptabilitza només a Catalunya 74 empreses, 983 treballadors i una facturació de 70 milions d’euros. A més, els jugadors a Catalunya van augmentar un 21,4% respecte a l’any anterior, situant-se en 1.320.000 usuaris, dels quals un 63% són homes.

VideojocEl sector dels videojocs tant en l’àmbit estatal com català ocupa una posició indiscutible de lideratge en el sector de l’oci audiovisual i interactiu i per donar resposta al creixement empresarial i de volum de negoci del sector, s’ha creat el Pla de Cultura Digital per a les Empreses Creatives Catalanes que el departament de Cultura de la Generalitat ha impulsat aquest 2014 amb una perspectiva de durada fins al 2016. El Pla preveu 13 línies d’acció destinades a les empreses natives digitals (empreses que utilitzen les noves tecnologies com a base de la creació: videojocs, apps de continguts culturals, empreses de 3D, etc.), accions destinades a les empreses culturals tradicionals (empreses dels sector editorial, musical, audiovisual, arts escèniques, visuals, etc.) i accions transversals.

Per altra banda, el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme del Govern Espanyol també preveu concedir ajudes al sector del videojoc de fins 38,5 milions en préstecs i subvencions per als propers anys.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) reforça la seva aposta pel sector dels videojocs amb la creació el Grau Oficial en Disseny i Desenvolupament de Videojocs de la UPC. Aquesta formació recull els més de 10 anys d’experiència docent en l’àmbit dels videojocs de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), amb la direcció acadèmica de Jesús Alonso, impulsor de l’oferta formativa en Animació, Art Digital i Videojocs de la UPC School, un dels programes pioners a tota Europa en aquest sector i que ja ha format més de 300 professionals actualment treballant en les principals empreses del sector.

El nou Grau oficial s’impartirà al Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), ubicat al Campus de la UPC a Terrassa i compta amb el protagonisme actiu de més de 30 empreses del sector, nacionals i internacionals, com ara Social Point, King o Ubisoft.

A l’ acte de presentació del Grau van participar Horacio Martos, CEO de Social Point, recentment guardonat amb el Premi Jove Empresari 2013. Martos va explicar el cas d’aquesta empresa revelació del sector del breeding games (jocs per Facebook i dispositius mòbils) a Barcelona, i David Darnés, cap de Comunicació i Relacions Institucionals d’Ubisoft Catalunya, totes dues protagonistes actives d’aquesta nova formació. També van participar Sisco Vallverdú, vicerector de Política Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el mateix Jesús Alonso, director acadèmic del nou grau.