El prestigiós lighting designer Andreas Schulz visita Barcelona per parlar de la construcció d’espais amb la llum

14 de febrer de 2011

Andreas Schulz és probablement un dels majors referents en l’especialitat professional del Lighting Design, una disciplina independent i consolidada a països con Alemanya, França o el Regne Unit, que conjuga coneixements en tecnologia, disseny i sostenibilitat a l’imaginar i projectar la llum en funció de l’espai i en relació a les activitats i necessitats de l’ésser humà.

Junt al prestigiós estudi Licht Kunst Licht, format per més de 25 professionals, Schulz ha participat en els darrers 20 anys en més de 350 projectes de lighting design a Europa i a la resta del món, pels quals ha rebut diversos premis de prestigi internacional.

Però si hi ha una especialitat on Schulz n’és vertaderament expert és en el lighting design aplicat a l’àmbit museístic. Aquest enginyer alemany ha participat en projectes de museus i centres culturals de renom, com ara la Galeria de Venus del Louvre de París amb Adeline Rispal o el Lenbachhaus de Munich, juntament amb l’estudi de Norman Forster and Partners. Schulz també ha participat en edificis governamentals, com la Cancelleria Federal a Berlín, o seus corporatives com el Novartis Campus de Basilea o el Pont de Telekom a Bonn.

Cicle de conferències en Lighting Design

La ponència “Bringing Museums to life through Daylight” és la primera d’un cicle de conferències que s’estendran durant aquest primer semestre de l’any realitzades en el marc del postgrau en Lighting Design i patrocinades per Artemide, empresa líder del sector de la il·luminació residencial i professional de prestigi internacional.

La segona d’aquestes conferències tindrà lloc el 24 de març a càrrec de Kevan Shaw, que tractarà sobre el lighting design i l’eficiència en arquitectura, i la tercera, al mes de juny, a càrrec del prestigiós arquitecte japonès Karou Mende, que parlarà sobre l’art del lighting design.