Andreas Schulz explica els reptes d’il·luminar l’art

24 de febrer de 2011

“Dissenyar la il·luminació d’un museu és un dels màxims desafiaments a què pot fer front un professional d’aquest sector, perquè s’ha resoldre el problema de com afecta la llum natural a les obres d’art i a l’experiència sensorial del visitant”. Així ho explicava Schulz, un dels professionals en Lighting Design europeus amb més experiència en aquest àmbit, que va il·lustrar la seva consolidada trajectòria amb l’exposició del seu treball a museus com la National Gallery de Berlín; el Lousiana Museum de Dinamarca o el Kröller-Müller Museum, d’Holanda.

Schulz va referir-se, a més a més de l’art d’il·luminar espais museístics amb llum natural, a la il·luminació artificial, que en ocasions resulta poc eficient energèticament. L’enginyer va aconsellar l’ús de la fibra òptica de PMMA, davant de la fluorescent, obrint la porta a un dels debats més importants en aquest camp: l’eficiència energètica en l’art del lighting design.

Cicle de conferències en Lighting Design

La ponència d’Andreas Schulz dóna el tret de sortida al cicle de conferències que es realitzaran durant el primer semestre d’aquest any en el marc del postgrau en Lighting Design i patrocinades per Artemide, empresa líder del sector de la il·luminació residencial i professional de prestigi internacional. La segona d’aquestes conferències tindrà lloc el 24 de març a càrrec de Kevan Shaw, que tractarà sobre el lighting design i l’eficiència en arquitectura, i la tercera, al mes de juny, a càrrec del prestigiós arquitecte japonès Kaoru Mende, que parlarà sobre l’art del lighting design.

Aquesta especialitat professional reuneix coneixements en tecnologia, disseny i sostenibilitat a l’imaginar i projectar la llum en funció de l’espai i en relació a altres activitats i necessitats de l’ésser humà. És una disciplina de futur per a arquitectes, enginyers i dissenyadors.■