El projecte Koadü guanya el II Premi BIM Startup

El 23 de novembre vam conèixer el guanyador del II Premi BIM Startup de la UPC School, organitzat pel Consell Assessor del màster Open BIM en Desenvolupament i Gestió de Projectes. A aquesta fase final, hi van accedir els 3 equips finalistes formats per alumnes del màster, que van presentar propostes de negoci basades en BIM molt interessants. L’acte es va seguir en modalitat híbrida, tant presencial com en línia.

El guanyador del premi va ser la proposta anomenada “Koadü, Renewable Energy Community”, una innovadora plataforma per a la gestió, monitoratge i comercialització d’energia autoproduïda per petits consumidors, principalment en l’àmbit residencial. L’equip de Koadü, format pels alumnes Natalia Morato, Thaís Fontenelle i Ilyass Erraklaouy, va guanyar, a més a més del reconeixement, un premi de 500 € per cortesia de l’empresa bimandpartners.

Com a finalistes del concurs BIM Startup 2021 van quedar el projecte: “BIM4QA: Models d’Informació per a la Qualitat”, un sistema de millora de la qualitat dels models BIM mitjançant intel·ligència artificial que ens va presentar, des de Xile, l’alumne Mario Ortiz; i el projecte “GINTRA-RONDESXXI: Gestió Intel·ligent del Trànsit en les Rondes de Barcelona del s. XXI”, un treball presentat per Josep M. Bertran que ens proposa un sistema per a la gestió optimitzada del trànsit a través de l’ús de diferents tecnologies com el vehicle autònom, 5G, sistemes d’informació geogràfica, Internet de les Coses i els models d’informació de les infraestructures de transport.

El jurat, format pels professionals Alfredo Carrato (CEMEX Ventures), Begoña Martín (COMSA), Romà Llàdser (infraestructures.cat), Nicola Paltrinieri (PINEARQ) i Jesús Perucho (bim+partners), va quedar sorprès amb l’alt nivell de tots els finalistes.

A més, durant la sessió vam comptar també amb la conferència “Emprendre en Serveis Digitals per al sector AECO”, a càrrec de Roberto Molinos, director general de Modelical, consultoria especialitzada en la digitalització del sector de la construcció. Roberto Molinos va compartir la seva experiència sobre com crear una empresa de serveis tecnològics per al sector AECO: barreres, lliçons apreses i reptes.

Galeria de fotografies de l’acte

Vídeo complet de la sessió: presentació de projectes + conferència