Innovar pensant en l’usuari

José Antonio Gago és expert en innovació, estratègia i disseny: el seu treball se centra en ajudar les companyies a imaginar i crear nous productes i serveis, és exdirector d’innovació de Lékué i també ha estat alumne de l’edició 2011-2012 de l’Executive MBI (Master in Business Innovation) de la UPC School. Des de la seva àmplia experiència en innovació, va explicar que el nou context productiu obliga a prendre noves estratègies en la creació de productes i serveis. Va animar, al llarg de la seva conferència, a captar, des de l'”observació” les “motivacions ocultes” o també anomenats “insights” dels usuaris, les necessitats dels usuaris des del seu hàbitat natural. El ponent va insistir en l’usuari com a punt de partida de qualsevol creació, entenent el producte com una globalitat: des d’una perspectiva 360º.

Al llarg de la conferència i per il·lustrar el seu treball, va mostrar diferents vídeos que exemplifiquen estratègies d’innovació d’èxit que han estat concebudes i desenvolupades pensant en les necessitats dels usuaris. Són exemples, uns coberts de Lékué convertibles en uns palets xinesos o un polvoritzador de llimona natural o l’estratègic model de negoci d’Ikea, Decathlon i Inditex d’oferir una bona relació qualitat-preu. No només es pot innovar en creació de producte, Gago va posar com a exemples d’èxit en serveis el nou concepte de circ que ofereix Le Cirque du Soleil o, en cuina, El Bulli, que considera “la màxima expressió la gastronomia com a emoció”.

En acabar la conferència, els assistents a l’Open Talent “User Centered Innovation” van poder gaudir d’un còctel networking a la terrassa de la UPC School, des d’on intercanviar experiències amb el ponent entorn a la innovació i el disseny.