La professora Karina Gibert, menció d’honor del premi Creu Casas de l’IEC per 2n any consecutiu

La catedràtica Karina Gibert, directora d’IDEAI-UPC i professora del màster en Indústria 4.0, del postgrau en CIOs Executive Program i del postgrau en Direcció de la Transformació Digital de la UPC School, ha estat guardonada novament amb la menció honorífica del Premi Creu Casas – Dones per Canviar el Món de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), per la seva tasca a favor del talent femení.

Aquest any 2022 comparteix reconeixement amb Núria Garrido, del Departament de Màquines i Motors Tèrmics de la UPC, docent a l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i vicepresidenta d’UPC Alumni. La menció que els atorga l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) és un reconeixement a la tasca intensa que fan per tancar la bretxa de gènere en tecnologia, a través d’activitats de divulgació i d’acostament de la ciència i la tecnologia a l’alumnat femení.

Karina Gibert és llicenciada en informàtica per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), on fa docència des de fa més de 30 anys. Des de fa temps promou i participa en diverses accions per incrementar les vocacions femenines a l’àmbit de la informàtica i la tecnologia en general. Com a vicedegana de Big Data, Data Science i Intel·ligència Artificial del Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de Catalunya, el 2018 va fundar la comissió de gènere d’aquesta entitat, donesCOEINF, i posteriorment un nou vicedeganat de presidència en igualtat i ètica. Un any més tard, va fundar el capítol de gènere de l’Associació Catalana d’Intel·ligència Artificial.