La professora Núria Castell, premiada a la 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

En el marc de la 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, la professora Núria Castell ha estat guardonada amb el Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada, que reconeix la persona o entitat que ha contribuït de manera notable a la potenciació o divulgació de l’electrònica, les TIC o l’audiovisual. Castell és una de les primeres dones titulades en Informàtica a Catalunya i Espanya i una personalitat referent en la promoció de la dona al món tecnològic. La UPC ha rebut, pels seus 50 anys, el Premi d’Honor Institucional.

Núria Castell és llicenciada en Informàtica per la UAB i doctora en Informàtica per la UPC. Professora del departament de Ciències de la Computació de la UPC. Degana de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)  de la UPC del 2010 al 2017. Membre del grup de recerca de Processament del Llenguatge Natural, dins del centre específic de recerca IDEAI (Intelligent Data Science and Artificial Intelligence), i membre del consell assessor de l’APTICC (Associació de Professionals TIC de Catalunya). També ha dissenyat i dirigit projectes de recerca, docents i de gènere, que han donat lloc a múltiples publicacions. A la UPC School és codirectora del postgrau en Enginyeria Quàntica i del postgrau en Direcció de la Transformació Digital, i ha participat com a directora acadèmica, coordinadora o docent en altres programes de l’àrea TIC tant en obert com en col·laboració i/o a mida per a empreses.

El passat any 2020, l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) va atorgar-li també un dels Premis Sant Jordi 2020, en concret una menció honorífica en la modalitat ‘Premi Creu Casas. Dones per canviar el món’, per la seva contribució i suport al paper de la dona en la tecnologia.

La 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, que va tenir lloc el 16 de juny a l’Auditori de Barcelona, ha estat el marc de lliurament dels Premis Salvà i Campillo, Alan Turing, Joan Clarke, el Premi d’Honor i el Premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC, atorgats conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

Vídeo de la Gala de la 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica: