La UPC, en el lloc 47 del món en Enginyeria Civil i Estructural i entre les universitats ‘Top 200’ del rànquing QS

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha millorat la seva posició respecte a edicions anteriors en les últimes classificacions publicades durant els mesos de maig i abril d’enguany. És el cas de l’edició de 2013 del QS World University Rankings by Subject, que es va fer pública el 8 de maig. Aquest rànquing posiciona les 200 primeres universitats del món per camps en funció tant de la seva reputació com de la producció i l’impacte científic. De 2.858 universitats analitzades, només 678 s’han posicionat en un o un altre dels camps, entre les quals només hi ha 17 universitats espanyoles.

La UPC apareix posicionada en sis dels camps analitzats, destacant en l’àrea d’Enginyeria Civil i Estructural com la 47a universitat del món i la primera a Espanya i a Catalunya. En aquesta àrea, la UPC School presenta la 20ª edició del màster en Enginyeria Estructural a l’Arquitectura, un programa que capacita a l’alumne per executar amb confiança i seguretat tota mena d’intervencions en estructures arquitectòniques: projecte, construcció, càlcul, reforç, reparació, rehabilitació, enderrocament, reforma, control de qualitat, manteniment, inspecció i diagnosi, entre altres.

En l’àrea d’Enginyeria Elèctrica i Electrònica i en la d’Estadística i Investigació Operativa, la UPC se situa en el rang 51-100. És a dir, entre les 100 primeres del món, i també com la primera espanyola i la primera catalana.

També es posiciona en el rang 101-150 de la classificació mundial en les àrees de Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació, d’una banda, i en la de Matemàtiques, de l’altra. En la primera àrea se situa com a la primera espanyola i la primera catalana, mentre que en la de Matemàtiques, la UPC es la primera politècnica del sistema universitari estatal.

En l’àrea d’Enginyeria Mecànica i Aeronàutica, la UPC apareix en el rang 151-200 d’aquest rànquing, que considera, entre altres indicadors, la reputació de la universitat tant entre acadèmics com en el mercat laboral i el nombre de citacions per document. Pel que fa als indicadors bibliomètrics, la base de dades que utilitza és l’Scopus.

Font: Universitat Politècnica de Catalunya

upc barcelona