La UPC, en el ‘top 25’ del món en Arquitectura i en el ‘top 35’ en Enginyeria Civil i Estructural, segons el QS WUR by Subject

La UPC se situa, en la nova edició del QS World University Rankings by Subject, en el lloc 22 del món en Arquitectura i Entorn Construït i en el 35è en Enginyeria Civil i Estructural, classificant-se al capdavant de l’Estat en ambdues disciplines. En aquest rànquing, que analitza indicadors de recerca i reputació, la Universitat també destaca com a líder a Espanya en altres cinc disciplines: Enginyeria de Telecomunicacions, Elèctrica i Electrònica; Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació; Estadística i Investigació Operativa; Art i Disseny, i Ciència dels Materials.

Font: Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

En l’edició 2023 del QS World University Rankings by Subject, la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) es posiciona en quatre camps i 16 disciplines. En concret, la UPC obté els millors resultats en set classificacions, en les quals lidera o colidera el panorama estatal: en Arquitectura i Entorn Construït, on és la 22a universitat del món; en Enginyeria Civil i Estructural, en el lloc 35è del món; en Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, en el lloc 58è del món; en Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació, en què és la 82a del món; en Estadística i Investigació Operativa, en què destaca en el rang 51-100; i en Art i Disseny i en Ciència dels Materials, ambdues, en el rang 101-150 i en l’1-3 de l’Estat.

La Universitat també es posiciona entre les cent millors del món en Enginyeria i Tecnologia (en el lloc 65), en Enginyeria Minera (en el rang 51-70), en Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica (en el 81è del món) i en Matemàtiques (en el 100), assolint en aquests quatre casos la segona posició a escala estatal.

El rànquing també classifica la UPC en Enginyeria Química (en el rang 151-200); en Ciències del Medi Ambient (en el 151-200); en Física i Astronomia (en el 151-200); en Ciències del Mar i de la Terra (en el rang 201-230); en Ciències Naturals (en el lloc 207); en Agricultura (en el rang 251-300); en Arts i Humanitats (en la posició 310); en Administració d’Empreses (en el rang 401-450) i en Ciències Socials (en el 451-500).

Més de 1.500 institucions, i 58 camps i disciplines analitzades

L’edició 2023 del QS World University Rankings by Subjects publica els resultats de més de 1.500 institucions d’educació superior d’arreu del món. Ho fa de manera desagregada en cinc camps i 53 disciplines, a partir de l’anàlisi d’una sèrie d’indicadors vinculats a la recerca i a la reputació de les institucions: citacions per document; H-índex; xarxa internacional de recerca; reputació entre acadèmics, i reputació entre ocupadors.

La UPC obté les millors puntuacions dels cinc indicadors analitzats en els següents camps i disciplines:

• Xarxa internacional de recerca, a la disciplina de Ciències de la Computació (97,7 sobre 100).
  • Citacions per document, a la disciplina de Ciències del Medi Ambient (90,5 sobre 100).
  • Reputació entre acadèmics, en el camp d’Enginyeria i Tecnologia (82,5 sobre 100).
  • H-Índex, a la disciplina de Física i Astronomia (81,7 sobre 100).
  • Reputació entre ocupadors, en la disciplina d’Arquitectura i Entorn Construït (77,8 sobre 100).