La UPC, la UPM i Agbar, compromesos per la formació en el sector de l’aigua

L’acord va ser signat a Madrid pel president de la companyia Agbar, Àngel Simon, el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Antoni Giró i Roca, i el rector de la Universidad Politécnica de Madrid, Javier Uceda.

Una de les peces clau del conveni és el compromís conjunt per la definició i la projecció de la formació permanent entre els professionals dels àmbits que els són propis. Fruit d’aquest objectiu conjunt, es llença la primera edició del programa de màster Tecnologia i Gestió de l’Aigua, amb doble edició Barcelona i Madrid.

Un programa amb enfocament professional

Aquest màster, que neix de les sinèrgies entre ADN – Aqua Development Network d’Agbar, la UPM i la UPC, se centrarà en formar professionals del sector en tots aquells aspectes relatius al mercat de l’aigua en un entorn global, dinàmic i amb especial èmfasi en aspectes mediambientals i de sostenibilitat. El focus formatiu del programa tindrà una base fonamentalment tecnològica, en concret en la producció, distribució, drenatge i depuració dels diversos recursos hídrics convencionals i no-convencionals.

El programa tindrà modalitat semipresencial, amb l’objectiu d’adaptar-se a les necessitats d’aquells professionals que estiguin en actiu, i es crea totalment adaptat a l’espai europeu d’educació superior (EEES). Agbar, per la seva banda, es compromet a captar el talent dels millors alumnes del màster, tot garantint un mínim de tres incorporacions laborals en finalitzar el programa formatiu.