La UPC organitza un seminari en Tecnologies 5G

La Universitat Politècnica de Catalunya va organitzar el passat dijous 11 de juliol el seminari “5G en 5 hores”, una formació professional i gratuïta sobre els principals aspectes de la nova generació de xarxes mòbils 5G. Aquest seminari s’emmarca en la iniciativa 5G Barcelona, promoguda per la Fundació Barcelona Mobile World Capital, la Fundació i2Cat, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya, la UPC i l’empresa ATOS, i que busca convertir la ciutat de Barcelona en el hub de referència en 5G del sud d’Europa.

Seminari5GUPCEl seminari es va comptar amb l’assistència de 45 professionals de diferents entitats i empreses del sector, així com d’administracions locals en què la UPC té els seus campus territorials.

A la formació es van tractar els diferents camps de la tecnologia 5G: l’ecosistema 5G, els principis del disseny del sistema 5G, el 5G New Radio, i la provisió de serveis basada en 5G. Una introducció des del punt de vista tècnic i d’aplicacions d’aquesta nova tecnologia que serà essencial per l’eclosió de la Internet de les Coses, les smart cities, la indústria 4.0 i la mobilitat sostenible. Pròximament, s’espera que el 5G generi una immensa varietat de noves aplicacions, usos i casos comercials a mesura que es desenvolupa i desplega la tecnologia.

El seminari estava dirigit per Oriol Sallent i Jordi Casademont, professors de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de la UPC i el van impartir els docents Adrián Agustín, Ramón Ferrús, Xavier Hesselbach i Jordi Pérez, del departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, d’Enginyeria Telemàtica i d’Arquitectura de Computadors de la UPC.