Taller de Metodologia BIM per a professionals de l’Ajuntament de Sant Boi

La UPC School acaba d’iniciar el taller: “Desenvolupament de Competències Professionals: Introducció a la Metodologia BIM”, adreçat a 28 professionals tècnics de l’Ajuntament de Sant Boi.

BIMSantBoiAquest curs està adreçat a tècnics que treballen en els serveis de  projectes i obres a l’Ajuntament de Sant Boi i se centra en la fase introductòria al BIM, amb un recorregut des de la introducció a la metodologia fins a l’aprenentatge del modelat BIM a través del comparatiu entre les dues plataformes de software més esteses, Revit i Archicad.

La implantació del BIM a les organitzacions precisa no només de coneixements tècnics, sinó també d’aptituds executives, relatives a la direcció d’empreses, la gestió d’equips, la contractació i el project management. Els equips encarregats d’implementar el BIM han de tenir una visió global dels interessos i necessitats de totes les parts implicades en el cicle de vida de la construcció. La finalitat del taller és formular estratègies per a la implementació i l’ús del BIM, tant des del punt de vista tecnològic com del procés d’adopció per part de la cultura de l’organització.

El projecte està desenvolupat per Eloi Coloma, doctor arquitecte per la UPC, professor a l’ETSAB i l’EPSEB de la UPC i director acadèmic del màster en BIM Managament Steering. Building Information Modeling i Nous Models de Negoci de la UPC School. També hi participen altres dos professors del màster: David Delgado, arquitecte per la UPC especialitzat en l’ús de la plataforma Archicad, i Alexis Fresnillo, arquitecte expert en la implantació de la metodologia BIM.