La UPC School participa en la propera edició del Smart City Expo World Congress 2015

Entre els dies 17 i 19 de novembre es realitzarà una nova edició del Smart City Expo World Congress 2015, que reunirà a Barcelona a més de 500 ciutats dels cinc continents per abordar els reptes de transformació urbana a nivell internacional. Barcelona es convertirà en tres dies a la capital mundial de les smart cities. La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) participa de manera destacada al certamen.

Ens podràs visitar al Pavelló 2 (Estand B304), on oferirem informació sobre:

• La UPC School of Professional & Executive Development i la seva oferta de màsters, postgraus i cursos de formació contínua per a professionals de l’entorn tecnològic, formació a mida per a empreses i formació en col·laboració amb institucions universitàries de l’àmbit nacional i internacional.
  • El Centre d’Innovació i Tecnologia de la UPC (CIT-UPC), l’objectiu del qual és posar la capacitat de recerca universitària al servei de la innovació en les empreses, a partir del coneixement generat per 20 Centres UPC i les seves eines de competitivitat al servei del teixit empresarial.

Smart City El Smart City Expo World Congress és la plataforma de coneixement urbà més destacada del panorama internacional. El programa del congrés està format per 350 ponents de prestigi internacional que participaran en les diferents sessions i taules rodones. L’intercanvi d’experiències i l’impuls d’iniciatives conjuntes seran l’eix principal de la participació de les ciutats presents i el conjunt d’institucions acadèmiques, centres de recerca, incubadores, inversors i professionals de companyies punteres que hi participen.

Els principals àmbits temàtics que s’abordaran en l’Smart City Expo World Congress 2015 seran:

• Tecnologia: Serveis d’integració, sensors, cloud, apps, geo informació referenciada, Big Data.
  • Societat: La innovació social, ciutats habitables, la col·laboració ciutadana, el benestar social, els serveis d’ús compartit.
  • Governabilitat: Open Government, open data, nous marcs de col·laboració publicoprivada, xarxes d’innovació.
  • Sostenibilitat: El creixement urbà, Green Building i NZEB (Nearly Zero Energy Building), la regeneració urbana i l’eficiència energètica.
  • Mobilitat: Aplicacions tecnològiques integrades, transport públic, vianants, vehicles elèctrics.
  • Innovació i Startups: Nous actors clau per a la Innovació Urbana.

Entre les diferents novetats d’aquesta edició destaquen les següents activitats:

Smart City

• Startup4cities, impulsat des de la Xarxa Espanyola de Ciutats Intel·ligents (RECI), promou l’emprenedoria a Espanya i Portugal per donar solució als nous reptes de les ciutats intel·ligents.
  • Simposi sobre Economia Circular. Aposta pel redisseny dels processos econòmics i productius per centrar-los en la reutilització i aprofitament de materials i recursos.
  • BcnRail Smart Mobility Congress. S’abordarà el futur de la mobilitat relacionat amb les tecnologies intel·ligents, les noves tecnologies en el transport ferroviari, contactless ticketing, projectes europeus d’innovació com Shift2rail i la situació actual dels corredors ferroviaris europeus.
  • BIMCITY Plaza Event. Aquest esdeveniment demostrarà el procés i els usos del Building Information Modelling com a solució eficient per a la indústria de la construcció tant per a la redacció de projectes, gestió d’obra, desenvolupament arquitectònic, detecció de col·lisions, visualització, simulació i posterior gestió de la instal·lació.
  • 4YFN Village neix com a zona expositiva, dins de la Smart City Plaza, per startups centrades en solucions urbanes intel·ligents basades en tecnologies mòbils. Les ponències sobre innovació i emprenedoria s’han dissenyat conjuntament amb 4 Years From Now (4YFN), la trobada internacional de startups mobile organitzat per Mobile World Capital Barcelona i GSMA i tindran un especial focus en les solucions mòbils per fomentar l’emprenedoria en l’àmbit de les ciutats intel·ligents.

A més a més de l’Smart City Expo, com a aportació en aquesta edició de 2015, acull també diferents esdeveniments relacionats amb l’objectiu de generar sinergies:

• Facility Management & Building Services. FM & BS ofereix a empreses, institucions i ciutats a la recerca de socis internacionals, un entorn connectat i estratègic per posar l’accent en la gestió d’instal·lacions, de forma eficient, funcionalitat i durabilitat dels edificis al menor cost, utilitzant les tecnologies disponibles i que siguin compatibles amb la millora en la comoditat i salut dels usuaris.
  • Smart City App Hack. Projecte que pretén crear una xarxa global de ciutats intel·ligents que afronten desafiaments similars i una visió comuna: convertir els ciutadans en creadors de solucions, donant-los el poder per fer les aplicacions i les empreses que faran les seves ciutats millors.

En la passada edició celebrada el 2014, el certamen va reunir més de 11.000 assistents de tot el món a Barcelona, ​​més de 400 ciutats, executius de les principals companyies del sector, científics i pensadors innovadors amb l’objectiu de compartir coneixement, impulsar noves iniciatives i abordar junts tots els desafiaments urbans del futur.

Smart City Expo World Congress 2015