L’exposició “Habitar el present” visitarà diferents punts d’Amèrica Llatina durant els propers mesos

La mostra vol ser un exemple panoràmic dels canvis que s’han viscut en relació al model d’habitatge a Espanya i vol convidar a veure quins reptes de futur té en aquest àmbit, en base a una selecció de projectes que són referència en l’ús idoni d’aquests nous eixos: societat, ciutat, tecnologia i recursos.  L’obra no tracta d’oferir solucions definitives, sinó que és més aviat una invitació a fer una reflexió crítica sobre el model actual, a través de la selecció de 42 exemples de bones pràctiques en ús col·lectiu i social de l’habitatge, el compromís mediambiental i el respecte a la biodiversitat en habitatges públics i privats.

Aquesta és una obra col·lectiva desenvolupada l’any 2006 per encàrrec de Ministerio de Vivienda de Espanya, en col·laboració amb l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID), en el marc de les activitats d’aquest màster de la UPC School, dirigit per Josep Maria Montaner i Zaida Muxí, que s’imparteix a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB).

La mostra va ser inaugurada per l’Oficina Cultural de l’Ambaixada d’Espanya a Buenos Aires, i en aquests moments està de pas per Santiago de Xile, abans de partir cap al Centre Cultural d’Espanya a Bolívia, Perú i Quito (Equador), on farà la seva última parada itinerant.

Aquests són els països i ciutats d’Amèrica Llatina on l’exposició estarà present:

• Argentina, Buenos Aires – Museu d’Arquitectura i Disseny de la SCA, del 5 març al 9 abril de 2011.
• Xile, Santiago de Xile – Col·legi d’arquitectes, del 6 de maig al 28 de maig de 2011.
• Bolívia, La Paz – Museu San Francisco-, del 30 de juny al 30 de juliol de 2011.
• Perú, Arequipa – Museu d’Art Contemporani, del 8 de setembre al 30 de setembre de 2011.
• Equador, Guayaquil – Museu d’Antropologia i Art Contemporani, del 31 d’octubre al 13 de novembre de 2011.
• Equador, Quito – Museu de la ciutat, del 17 de novembre al 25 de novembre de 2011.