Marta Ruiz Costa-Jussà, seleccionada pels Faculty Research Awards de Google

Marta Ruiz Costa-Jussà, codirectora acadèmica del postgrau en Artificial Intelligence with Deep Learning de la UPC School i investigadora en Intel·ligència Artificial a la UPC , ha estat seleccionada pels Google Faculty Research Awards. El seu projecte, que porta per nom “Interlingua-based Neural Machine Translation to reduce complexity and better exploit lowr resources in highly multilingual environments”, ha estat premiat en la categoria de Machine Translation.

MartaRuizEl projecte tracta d’explorar una arquitectura neuronal de traducció basada en una interlingua apresa automàticament. Aquesta arquitectura de traducció, comparada amb els sistemes actuals, permetrà reduir la complexitat i explotar les dades d’entrenament de forma més eficient, sobretot en entorns altament multilingües i/o amb pocs recursos.

Marta Ruiz Costa-Jussà és doctora en Enginyeria de Telecomunicació per la UPC. Màster en Tecnologies de la Llengua i la Parla i European Master of Research on Information and Communication Technologies, ambdós per la UPC. Ha treballat a LIMSI-CNRS de París, al Centre d’Innovació Media de Barcelona, a la Universitat de São Paulo, a l’Institut d’Infocomm Research de Singapur i a l’Institut Politècnic Nacional de Mèxic. Actualment, és investigadora de Ramón y Cajal de la UPC i encapçala els projectes DeepVoice i ALLIES.

GoogleAIEl programa Faculty Research Awards de Google, un dels més prestigiosos en informàtica i l’enginyeria a escala internacional, atorga ajuts per a recerques tècniques en projectes relacionats amb la computació quàntica, l’aprenentatge automàtic, els algorismes o el processament del llenguatge natural, entre d’altres. Les beques ofereixen l’oportunitat de treballar directament amb investigadors i enginyers de Google.

En aquesta convocatòria s’hi han rebut 910 propostes de 40 països i de més de 320 universitats. El comitè en va seleccionar com a finalistes 158 projectes, entre els quals està el projecte presentat per Marta Ruiz Costa-Jussà, investigadora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). De l’Estat espanyol, hi ha altres dos projectes premiats de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i un altre de la Universitat del País Basc.