Marta Ruiz Costa-Jussà, premiada als Google Faculty Research Awards per 2n any consecutiu

Marta Ruiz Costa-Jussà, codirectora acadèmica del postgrau en Artificial Intelligence with Deep Learning de la UPC School i investigadora en Intel·ligència Artificial a la UPC, ha estat seleccionada per segon any consecutiu als Google Faculty Research Awards. El seu projecte, que porta per nom “Interlingua-based Neural Machine Translation to reduce complexity and better exploit lowr resources in highly multilingual environments”, ha estat premiat de nou en la categoria de Machine Translation.

Marta_CostaJussaEl projecte explora un sistema de traducció automàtica que introdueix l’aprenentatge automàtic d’un llenguatge universal (i.e. interlingua). El projecte, que es va començar l’any passat, proposa ara una modificació en l’arquitectura computacional del traductor automàtic per tal que aprengui el llenguatge universal sense forçar-lo.

Marta Ruiz Costa-Jussà és doctora en Enginyeria de Telecomunicació per la UPC. Màster en Tecnologies de la Llengua i la Parla i European Master of Research on Information and Communication Technologies, ambdós per la UPC. Ha treballat al LIMSI-CNRS de París, al Centre d’Innovació Media de Barcelona, a la Universitat de São Paulo, a l’Institut d’Infocomm Research de Singapur i a l’Institut Politècnic Nacional de Mèxic.

El programa Faculty Research Awards de Google, un dels més prestigiosos en informàtica i enginyeria a escala internacional, atorga ajuts per a recerques tècniques en projectes relacionats amb la computació quàntica, l’aprenentatge automàtic, els algorismes o el processament del llenguatge natural, entre d’altres. Les beques ofereixen l’oportunitat de treballar directament amb investigadors i enginyers de Google.