Millorar l’ocupabilitat dels joves amb un currículum brillant, l’objectiu de la segona edició del programa de beques Talent Help

15 de setembre de 2010

Malgrat les darreres enquestes sobre Població Activa indiquen que el col·lectiu dels joves és especialment vulnerable a la precarietat laboral, la formació és una peça clau per sortir-se’n. I és que, segons reflexa l’estudi “La situació laboral, oportunitats i perspectives dels professionals tècnics qualificats a Catalunya” impulsat per la Fundació Observatori per a la Societat de la Informació de Catalunya (FOBSIC) i el programa ENGINYCAT del Comissionat per a Universitats i Recerca, la taxa d’atur entre els titulats tècnics és deu punts inferiors a la mitjana catalana. Per reforçar aquesta tendència i millorar la qualitat de la inserció laboral entre els joves amb carreres tècniques, el reciclatge professional amb estudis de postgrau especialitzats esdevé fonamental.

La UPC School of Professional & Executive Development vol incidir en aquesta qüestió, presentant una convocatòria d’ajuts específica per a aquells joves titulats universitaris menors de 30 anys i que hagin obtingut el títol universitari fa menys de 4 anys que, tot i tenir un currículum brillant i unes bones perspectives professionals, tenen dificultats per accedir a formació qualificada.

El programa Talent Help vol premiar la preparació d’aquests joves professionals oferint-los uns ajuts destinats a cobrir el 50% de l’import total de matrícula dels programes d’arquitectura, management, enginyeria i TIC que la UPC School ha escollit per a la convocatòria 2010-2011.

El programa Talent Help es convoca per segon any consecutiu. L’any passat, 260 persones en situació d’atur van poder accedir a la formació de postgrau gràcies a aquest programa, que respon a l’estratègia de responsabilitat social corporativa que posa en marxa la UPC School per facilitar l’accés al coneixement als col·lectius amb dificultats i ajudar a millorar les seves competències per a la inserció laboral.

Més informació i sol·licituds a www.talent.upc.edu/talenthelp.

Les sol·licituds podran enviar-se fins el divendres 8 d’octubre de 2010. ■