Núria Castell, premi ‘Ángela Ruiz Robles’ en la I Jornada Nacional de Dones en Enginyeria Informàtica

El 25 d’abril, coincidint amb el Dia Internacional de les Noies en les TIC, el Col·legi Oficial d’Enginyeria Informàtica de la Comunitat Valenciana (COIICV) i el Consell de Col·legis Professionals d’Enginyeria Informàtica d’Espanya (CCII) van organitzar la 1a Jornada de Dones en l’Enginyeria Informàtica. Núria Castell Ariño, codirectora acadèmica del postgrau en Direcció de la Transformació Digital de la UPC School, va resultar guardonada amb el Premi Ángela Ruiz Robles, en reconeixement de la seva trajectòria professional.

El premi va ser lliurat per Karina Gibert, codirectora del nostre postgrau microcredencial en Intel·ligència Artificial aplicada al Transport i a la Logística, i Davinia Bono, directora d’Igualtat i de l’Institut de les Dones de la Comunitat Valenciana.

Núria Castell és llicenciada en Informàtica per la UAB i doctora en Informàtica per la UPC. És una de les dones pioneres en Informàtica a Catalunya i a Espanya. Fou degana de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC, del 2010 al 2017. També ha dissenyat i dirigit projectes de recerca, docents i de gènere, que han donat lloc a múltiples publicacions. A la UPC School codiregeix el postgrau en Direcció de la Transformació Digital, i ha participat com a directora acadèmica, coordinadora i docent en altres programes de l’àrea TIC, tant en obert com en col·laboració i/o a mida per a empreses.