Un alumne del màster en Mobile Business, cofundador de la primera app sobre geolocalització d’accidents a la carretera

Julen Zugasti, alumne del màster en Mobile Business & Apps Design de la UPC School, juntament amb Aimar Rodríguez i Bartolomé Olivares, han fundat ROAWDS, un dispositiu vinculat a una app per a smartphones que detecta automàticament un possible accident a la carretera i permet avisar de forma autònoma al servei d’emergències més proper. Aquest Nadal llancen la seva primera campanya de finançament per Crowdfunding en Indiegogo, tot coincidint amb un dels períodes de l’any de més desplaçaments per carretera.

La Comissió Europea estima que 2.500 vides podrien salvar-se cada any amb l’eCall, un sistema de trucada d’emergència que serà obligatori en els cotxes de nova producció. D’acord amb l’European Transport Safety Council, aquesta iniciativa s’ha retardat fins a 2018 i només funcionarà en els cotxes fabricats amb posterioritat a aquesta data.

RoawdsAbans de l’obligatorietat d’aquest sistema de trucada eCall, neix ROAWDS, un sistema econòmic i senzill que funciona en tot tipus de vehicles per millorar la seguretat a la carretera de tots els conductors. ROAWDS funciona d’una manera molt senzilla: no requereix instal·lació ni quotes mensuals. El dispositiu es connecta amb el teu smartphone quan t’aproximes al teu vehicle i roman en actiu durant el teu  trajecte. A més et permet veure estadístiques sobre la teva conducció i recordar on has aparcat el teu vehicle.

Julen Zugasti, Aimar Rodríguez i Bartolomé Olivares, impulsors d’aquest projecte, són uns apassionats de la tecnologia i emprenedors experimentats en sistemes de geolocalització. A més, Bartolomé és hemofílic, pateix una malaltia hereditària de manca de coagulació a la sang. Basant-se en la seva experiència professional i la seva malaltia va néixer la idea d’aquesta app, un exemple d’emprenedoria en l’emergent sector del mobile business. El dispositiu es fabrica a Barcelona, i la seva app mòbil estarà disponible al febrer per a iPhone i Android. Tot coincidint amb el període de Nadal, han posat en marxa una campanya de crowfunding en Indiegogo per aconseguir finançament al seu projecte.

La tecnologia de ROAWDS combina el sistema de sensors juntament amb un algoritme avançat per detectar automàticament un possible accident i contactar al servei d’emergències al moment, informant-los de forma exacta de la posició geogràfica i les dades mèdiques de l’afectat, de manera que l’equip de rescat pot anticipar-se a l’atenció amb el tractament mèdic necessari.

Més informació:

ROAWDS Per una conducció més intel·ligent i més segura