MY_TECH_SPACE

Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Open Day TIC 2022
Data: 12-05-2022
Horari: 18:30 a 20:00
Lloc: Tech Talent Center (Badajoz, 73. Barcelona)

El dijous 12 de maig, a les 18: 30 h, es realitzarà al Tech Talent Center la quarta edició de l'Open Day TIC. En aquesta sessió, es presentarà l'oferta formativa de la UPC School en l'àrea TIC i comptarem amb la participació d’Alba Cervera, investigadora sénior al Barcelona Supercomputing Center i una de les veus de referència en l’àmbit de l’enginyeria quàntica.

Programa:

• 18:30 h - 18.45 h – Benvinguda institucional de la UPC School i presentació de l'àrea formativa TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Coneixerem els perfils més demandats per les empreses i les noves tendències del sector, així com la nova oferta formativa d'aquest àmbit, dissenyada especialment per cobrir aquestes oportunitats emergents.
  • 18:45 h - 19:35 h – Conferència: "Computació Quàntica: Present i Futur d'una Revolució Tecnològica", a càrrec d’Alba Cervera.

La segona meitat del segle XX ha estat marcada per múltiples avanços tecnològics. Tot i això, ni els més nous i avançats ordinadors no eren suficient per descriure en detall les propietats quàntiques de la matèria. És llavors quan es va plantejar "per què no dissenyar un ordinador que obeeixi les mateixes lleis quàntiques dels sistemes que volem estudiar?". Les tecnologies quàntiques de segona generació (comunicació, computació i sensors) es van desenvolupar sobretot en el pla teòric donant lloc a sorprenents aplicacions en criptografia, física, matemàtiques, química, etc. Ara, quasi 40 anys després d'aquella proposta, la computació quàntica ha esdevingut una realitat en expansió. Comptem ja amb prototips d'ordinadors quàntics que ja superen en alguns càlculs als tradicionals. En aquesta xerrada, coneixerem la breu història de la computació quàntica, en quin punt ens trobem en aquests moments i els reptes i aplicacions que ens presenta aquest canvi de paradigma tecnològic.

Alba Cervera Lierta és doctora en física per la Universitat de Barcelona. Després del doctorat, va fer un postdoctorat a la Universitat de Toronto en un grup especialitzat en computació quàntica. Des de l'octubre de 2021, és investigadora sénior al Barcelona Supercomputing Center (BSC). També és la coordinadora de Quantum Spain, un projecte de 22 M€ que involucra a 27 institucions de 14 comunitats autònomes i que pretén desenvolupar l'ecosistema quàntic a Espanya adquirint un ordinador quàntic per ser instal·lat al BSC.

• 19:35 h - 19:45 h – Torn obert de preguntes i tancament de l'acte.
  • 19:45 h - 20:15 h – Networking i refrigeri per a tots els assistents.

Us hi esperem!