MY_TECH_SPACE

Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
El nom d'usuari no és un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Open Class "AI for Dummies: Intel·ligència Artificial en ...
Data: 14-03-2024
Horari: 18:30 a 19:30
Lloc: En línia
Contacte: 931120867

El dijous 14-03-2024, a les 18:30, tindrà lloc una Open Class del curs de formació permanent en Intel·ligència Artificial: una Introducció a Través del Món IoT (Presencial).

En aquesta sessió veurem dues experiències pràctiques on descobrirem el potencial de la intel·ligència artificial a través de dos exemples d'aplicació.

La IA es pot fer servir per a molts propòsits, dels quals un dels més usuals és l'automatització de l'anàlisi. Amb la IA no hem d'analitzar dades i cercar patrons per interpretar què passarà: únicament li hem d'ensenyar alguns exemples i deixar que la IA extrapoli per a altres. Un exemple pràctic d'aquesta idea és la construcció d'un olfacte digital. Tenim un sensor de gasos que alimenta una IA a la qual hem entrenat per identificar olors. En aquesta sessió veurem com és un sensor de gasos, com procedim a la captura de dades, a l'entrenament de la IA i com fem servir la fem servir per identificar olors; tot amb un equip de menys de 50 €.

Un altre dels exemples d'aplicació que veurem ens servirà per demostrar com aplicar algunes tècniques bàsiques de machine learning mitjançant un exemple amb dades reals: predir la supervivència dels passatgers del Titanic. Per fer-ho, s'utilitzarà el programari Orange3, una plataforma d'aprenentatge automàtic visual i de codi obert que es farà servir durant el curs.

Els ponents

Josep Paradells Aspas. Catedràtic a la Universitat Politècnica de Catalunya i director de la Fundació i2CAT. Treballa a l'àmbit de la Internet de les Coses (IoT) des de fa més de vint-i-cinc anys. Ha dirigit més de deu tesis doctorals en aquest àmbit, té més de dues-centes publicacions i ha participat en nombrosos projectes de recerca i desenvolupament per a empreses nacionals i internacionals com Simon, Seat, Alstom, Telefònica, Orange, Vodafone, Dinube o Continental. Ha participat en la creació de tres spin-offs.

Eduard García Villegas. Enginyer de Telecomunicació i doctor per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Actualment, és professor agregat a la UPC, membre del Grup de Recerca de Xarxes Sense Fils (WNG) de la UPC, col·laborador a la Fundació i2CAT i al Centre de Comunicacions Avançades de Banda Ampla (CCABA). La seva investigació se centra en temes com l'optimització de recursos de ràdio en xarxes sense fil i en tecnologies facilitadores de la Internet de les Coses (IoT). Participa en projectes europeus de recerca enfocats al desenvolupament de tecnologies 5G.

La sessió es farà en línia mitjançant l'eina Google Meet.

També pots seguir l'Open Class amb el teu dispositiu mòbil, descarregant-te la versió corresponent de l'app Google Meet per Android o iOS.

Aquest acte és obert i gratuït. Per assistir a aquest acte cal confirmar assistència a través del formulari "Hi vull assistir". Places limitades.