La UPC School impulsa la carrera de la dona en els sectors tecnològics

5 de juny de 2009

La UPC School of Professional & Executive Development, l’escola de formació d’excel·lència per a professionals i executius de l’entorn tecnològic ―l’arquitectura, l’enginyeria i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)―, va lliurar el 4 de juny els premis Dona Tech XXI, una iniciativa que té com a objectiu reconèixer l’èxit de les dones directives en un entorn tan masculí com és el tecnològic.

<--VIDEO-->

Els premis, que es van lliurar al Tech Talent Center, seu de la UPC School, es divideixen en dues categories: d’una banda, el premi Dona Tech XXI, que reconeix la trajectòria professional en l’àmbit tecnològic d’una dona que ha accedit a tasques de responsabilitat i que ha sabut conciliar de manera eficaç la seva vida laboral i personal; i de l’altra, el premi Futura Dona Tech XXI, que premia tres dones de l’entorn tecnològic que estan iniciant la seva carrera professional amb iniciativa i empenta.

El jurat ha estat format per membres de la UPC, la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Barcelona. El premi Dona Tech XXI va recaure en l’enginyera tècnica industrial química i llicenciada en Química, M. Cinta Pastor. Els membres del jurat han valorat la seva reeixida trajectòria professional com a directora tècnica en el Laboratori Dr. Olivé Rodés, un càrrec que ocupa des de fa 35 anys. El guardó va ser entregat pel rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Antoni Giró i Roca.

En la categoria Futura Dona Tech XXI, s’ha premiat tres joves promeses de l’entorn tecnològic. El primer premi, i per tant Futura Dona Tech XXI, que va ser lliurat per Marisol Marqués, vicerectora de Relacions Institucionals i Promoció Territorial de la UPC, va recaure sobre Cesca Admetller Navarro, enginyera industrial i analista de l’empresa ABB, a la seu de Zuric, Suïssa. El jurat n’ha tingut en compte els mèrits acadèmics i l’experiència professional, però sobretot ha qualificat la premiada com una dona amb projecció i visió de futur.

El segon premi va ser per a Laia Martín Vidal, enginyera química i demand planner a l’empresa Sara Lee Iberia. I el tercer premi el va aconseguir Alba Rosado Garcia, enginyera de Telecomunicacions i consultora de l’empresa Techforce. Joaquim Olivé Duran, director de la UPC School, i Xavier Carbonell i Roura, director general de la Cambra de Comerç de Barcelona, van lliurar el segon i tercer premis, respectivament.■