Alumnes del màster DiPE participen en el festival Girona, Temps de Flors 2023

Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais han tornat a participar en el festival Girona, Temps de Flors, que arribava aquest any 2023 a la seva 68a edició. Del 13 al 21 de maig del 2023, els alumnes han exposat el projecte Un mar de realitat a la sala gran dels soterranis de la Catedral de Girona.

Aquesta edició ha comptat amb la col·laboració especial de l’entitat financera BBVA. 150 treballadors del BBVA Girona han volgut participar com a voluntaris en el muntatge de la sala en el seu temps lliure, aconseguint recollir més de 1.500 ampolles de plàstic buides per reciclar i utilitzar-les en la decoració de l’espai.

El projecte floral Un mar de realitat ha estat una crida a la cura i la sostenibilitat dels oceans. La preservació del medi ambient és un dels grans reptes actuals, i Temps de Flors és una ocasió idònia per unir art i consciència social sobre la cura del nostre planeta.

El muntatge ens submergia en un món subaquàtic, màgic i misteriós que està amenaçat per l’acumulació d’escombraries no biodegradables. A causa de l’efecte dels corrents oceànics, les escombraries s’han anat agrupant fins a formar les illes de plàstic. La instal·lació ens proposava una travessia per les profunditats oceàniques, posant de manifest la degradació del paisatge marí i la necessitat de preservar-lo.

El Festival Girona, Temps de Flors és una oportunitat d’experimentació única per als alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais, en fer una instal·lació real i experimentar amb la interacció del públic amb la seva proposta. Les instal·lacions efímeres on participen els permeten investigar noves idees i sensacions a través de l’espai.

• Disseny i direcció: Alumnes del màster de Disseny i Producció d’Espais (edició 2022-2023).
  • Col·labora: Voluntaris de BBVA Girona.
  • Il·luminació: Departament d’Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica de la Universitat de Girona.