El projecte biOBMPS guanya el IV Premi BIM Startup

El passat 28 d’abril vam conèixer el guanyador del IV Premi BIM Startup de la UPC School, organitzat anualment pel Consell Assessor del màster en BIM Management. Transformació Digital i Nous Models de Negoci.

En aquesta fase final del certamen BIM Startup 2023, els 5 projectes del màster més ben valorats en la fase de selecció van presentar al jurat i al públic les seves propostes de negoci basades en BIM. Finalment, el guanyador del premi va ser el projecte anomenat biOBMPS”, una plataforma que apropa a comunitats de veïns i arrendataris de cobertes amb promotors d’energia fotovoltaica en cerca de superfícies per realitzar instal·lacions de plaques fotovoltaiques en regions urbanes. L’equip del projecte guanyador, format pels alumnes Maria Sofia Araujo e Soares, Laura Millán Martos, Stefano Israel Orquera Cadena, Carlos Gabriel Barcena Leonardo i Francisco Piñeiros Espinosa, va guanyar, a més a més del reconeixement, un premi de 500 € per cortesia de l’empresa bimandpartners.

Com a finalistes del concurs BIM Startup 2023 van quedar els projectes:

• KeepBIM_UP: Autor: Christian Perugini.

Eina d’assessorament digital que t’acompanya quan tens una necessitat relacionada amb el manteniment d’immobles i equips. L’eina facilita a l’usuari coneixements i contactes tècnics, als quals es pot recórrer de forma tan fàcil com buscar a algú en una xarxa social.

• Seguretat Industrial. Autors: Solange Enma Vera Cornejo, Huascar Eduardo Ezcurra de los Ríos, Ezequiel Matias Granata i Katlen Leigh Dongo Herrera.

Plataforma que vincula l’ús de IoT amb els bessons digitals, amb l’objectiu de recopilar dades sobre l’entorn en temps real i millorar la seguretat de les plantes industrials i poder determinar, així, la causa d’accidents o d’un possible incendi, per exemple.

• EPIMETEO: Autors: Daniela Vásquez Jiménez, Jean Delgadillo Olivares i Santiago Bonnet López.

Plataforma web que permet les persones, expertes i no expertes en BIM, unificar la informació d’aixecaments de dades de construcció en un entorn digital simple, facilitant-los la seva visualització, gestió i anàlisi, i evitant la disgregació de la informació provinent de diverses fonts i formats.

• Hom3D: Autors: Lukas Mesek Saez Brito, Fernando Buxade Porta López, Juan José Malo Alvarado, Rosario María Campo Chavarri i Angeles Moroni Pavlovsky.

Plataforma que busca transformar la manera en què les persones realitzen reformes en les seves cases mitjançant una aplicació mòbil intuïtiva, fàcil d’emprar i que permet als usuaris dissenyar, cotitzar i finançar el seu projecte de reforma.

El jurat del concurs, que va valorar molt positivament totes les propostes presentades, estava format pels següents professionals:

• Alfredo Carrato i Ibón Iribar (CEMEX VENTURES)
  • Ricardo Munguía Álvarez (Ferrovial Construcción)
  • Romà Llàdser (infraestructures.cat)
  • Nicola Paltrinieri
  • Jesús Perucho (bim+partners)
  • Paco Gómez (ConTech)