Alumnes del màster en BIM guanyen el tercer premi del Congrés BIMTECNIA 2017

Un equip de 10 alumnes del màster en BIM Management Steering. Building Information Modeling i Nous Models de Negoci de la UPC School s’han endut el tercer premi del concurs del congrés BIMTECNIA 2017, el fòrum internacional de la construcció intel·ligent que se celebra anualment a Valladolid.

En el marc d’aquesta cita, s’organitza el concurs BIM Competition, un certamen que exposa d’una forma pràctica les possibilitats reals d’ús del BIM. En edicions anteriors, el concurs es va centrar en l’ús del BIM en la fase de projecte d’execució (2014), la fase de gestió de manteniment (2015) i la fase de disseny (2016). En la present edició, els projectes havien de focalitzar-se en la fase de direcció d’obra. Els concursants havien de preparar un model que servís per mesurar, certificar, controlar la documentació durant l’obra, fer la gestió de residus, el control de qualitat, la prevenció de riscos i coordinar les comunicacions.

Bimtecnia2017La proposta que va guanyar el tercer premi de concurs (amb 62 punts, respecte als 69 i 65 del primer i segon premi) va estar presentada per l’equip d’alumnes format per: Alberto Martín; Amaranta Mª Gómez, Ángel García, Antonio Rodríguez, Celia Ramajo, Edicson José Garrillo, Francisco Javier Marco, Iván Jiménez, José Rodríguez i Marilola Grau. El jurat va destacar l’excel·lent treball dels tres equips guanyadors, tot felicitant-los per haver desenvolupat una gran quantitat de treball en molt poc temps.

El Fòrum Internacional de la Construcció Intel·ligent BIMTECNIA té com a objectiu, a través de fòrums, el concurs BIM Competition i el congrés, reflexionar sobre les eines, processos, tecnologies i possibilitats que Construcció 4.0 ofereix al sector, amb especial èmfasi en un dels principals eixos d’aquesta revolució: el BIM (Building Information Modelling). Aquestes noves tecnologies estan permetent el desenvolupament de nous models de negoci i de nous processos en els models de negoci tradicionals que permeten a les empreses un posicionament competitiu destacat.