Arquitectes vinculats a la UPC School participen en la XII Biennal de Venècia

14 de setembre de 2010

Del 29 d’agost al 21 de novembre de 2010, la 12a edició de La Biennal de Venècia acull la Mostra Internacional d’Arquitectura, sota el lema People meet in architecture, i presenta 43 obres d’arquitectes, estudis i artistes, així com els pavellons de 54 països participants.

El pavelló d’Espanya posa de manifest els esforços actuals per renovar l’arquitectura, allunyant-se dels criteris formalistes que han predominat en els darrers temps, per centrar-se en els principis de sostenibilitat ambiental, econòmica i social, d’acord amb les necessitats actuals i la demanda de la societat.

Amb el títol d’Arquitectura entre límits, el pavelló plasma en les seves parets les reflexions d’una vintena d’arquitectes i estudiosos espanyols sobre el nou context que obliga els arquitectes a treballar respectant l’entorn. S’hi troben, entre d’altres, les opinions d’alguns arquitectes vinculats a la UPC School:

El pavelló també presenta les maquetes dels habitatges sostenibles que van concursar en la competició universitària internacional Solar Decathlon Europe 2010, organitzada pel Ministeri de l’Habitatge. Són 17 habitatges que s’alimenten únicament d’energia solar i aconsegueixen una eficiència energètica modèlica.

D’entre els habitatges presentats, destaquem a continuació els 2 projectes creats per estudiants i estudiantes de la UPC, que junt amb les reflexions d’arquitectes ja mencionades, fan que la presència de la universitat a la Biennal d’Arquitectura de Venècia ocupi un lloc destacat.

• LOW3, guanyadora del Premi d’Arquitectura, és el treball dels estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès de la UPC.
  • Fab Lab House, guanyadora del Premi del Públic, va ser dissenyada per l’alumnat del màster en Arquitectura Avançada de la UPC School / IAAC. ■