Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais participen a la 43a Exposició de Flors de Banyoles

L’Ajuntament de Banyoles, amb motiu de la 43a Exposició de Flors de la localitat, celebrada del 4 al 6 de juny, va convidar els estudiants del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School a participar-hi amb una intervenció efímera al claustre del Monestir de Sant Esteve.

El projecte, sota el nom de Memòria Líquida, va ser concebut amb la idea de convertir-se en una experiència immersiva que transportés el visitant a les profunditats del llac de Banyoles. El disseny emfatitzava en els canals de rec existents al claustre per generar una atmosfera fluida i amb moviment a l’espai.

El nom de Memòria Líquida recull la idea de fugacitat, d’allò que és efímer. Tot viu en constant transformació i moviment. Tal com l’aigua erosiona els fonaments resseguint i construint nous paisatges, el temps erosiona el present per transformar-lo en passat. Només queda la nostra memòria per recordar instants fugissers d’allò que alguna vegada va ser. Un concepte que queda perfectament recollit en la cita d’Heràclit: “Ningú pot travessar el mateix riu dues vegades, perquè ni nosaltres ni l’aigua serem els mateixos”, i que els estudiants han dut a la pràctica amb un fantàstic muntatge per a la 43a Exposició de Flors de Banyoles.

Felicitats a tots i totes per la feina!